Zakupy online

i

Autor: pixabay.com

Handel i konsumenci

Gdzie Polacy najchętniej robili zakupy w 2022 roku?

2022-12-26 3:55

Badanie "OC&C Retail Proposition Index" już po raz dziesiąty wskazało gdzie Polacy najchętniej robili zakupy ujawniając ranking najczęściej wybieranych sieci detalicznych. Które marki znalazły się na podium?

Badanie OC&C Retail Proposition Index 

"W dziesiątej edycji naszego corocznego badania OC&C Retail Proposition Index – publikowanej w czasie spadających nastrojów konsumenckich, spowodowanych rosnącymi kosztami utrzymania – ujawniamy, jak zmieniają się postawy i zachowania konsumenckie. Zaufanie po raz kolejny jest głównym determinantem oceny ogólnej sieci oraz czynnikiem najsilniej wpływającym na konwersję. 80% konsumentów twierdzi, że cena decyduje o większości ich zachowań zakupowych, a uczciwość jest obecnie najważniejszym czynnikiem wpływającym na poziom zaufania" - informują twórcy badania.

Gdzie Polacy najchętniej robili zakupy w 2022 roku?

W polskiej edycji badania swoją opinią na temat kilkudziesięciu różnych sieci wyraziło niemal 2,5 tys. osób. Jakie są efekty?

Na tytuł najlepiej ocenianego "detalisty" roku 2022 zasłużyło Allegro (po pięciu latach przerwy). Jak wygląda pierwsza dziesiątka?

  • Allegro
  • Nike
  • Rossmann
  • Lidl
  • 4F
  • Ikea
  • Hebe
  • Empik
  • eobuwie
  • Reserved

Marki godne zaufania

Co było brane pod uwagę podczas oceny poszczególnych marek? Eksperci i twórcy badania za najistotniejsze elementy oceny uznają zaufanie, dialog na linii marka-klient oraz odpowiednio dobrana komunikacja marketingowa. Istotne dla ogólnej oceny w rankingu były też w tym roku obsługa klienta i jakość produktów. Wśród najważniejszych aspektów znalazły się również wygoda i dobre customer experience - przytacza portal Fashion Biznes.

Jakie marki zdaniem Polaków okazały się najbardziej godnymi zaufania?

  • Nike
  • Rossmann
  • Allegro
  • Empik
  • 4F
  • Hebe
  • Lidl
  • Ikea
  • Biedronka
  • Castorama

Kryteria, wyzwania i strategie dla sieci handlowych

Podczas zakupów Polacy kierują się konkretnymi kryteriami. Wśród najważniejszych aspektów doboru marek wymieniają szeroki asortyment, niskie ceny i stosunek jakości do ceny. Są one tak samo istotne dla większości respondentów - bez względu na wysokość ich dochodów. Uwzględniając wyżej wymienione kryteria najlepiej oceniany jest asortyment Allegro. Na dalszych pozycjach znalazły się marki Zalando, eobuwie, Action, Shopee i Sinsay.

Twórcy badania za główne wyzwanie dla sieci handlowych uznają obecnie spadek zaufania konsumenckiego i niepewność. Zgodnie z prognozami będzie się ona utrzymywać jeszcze w 2023 roku. Dobrze dopasowany, zakomunikowany i transparentny model cenowy staje się obecnie dla sieci kluczowym filarem ich strategii i dialogu z konsumentem - przytacza portal Fashion Biznes analizując wyniki badania.

Sonda
Robisz zakupy w soboty?
Pieniądze to nie wszystko. Piotr Bujak

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze