Rachunki za prąd dużo wyższe
Dostałeś gigantyczny rachunek za prąd? Upewnij się, czy na pewno widniejąca na nim kwota jest prawidłowa. Okazuje się, że cztery tysiące klientów spółki PGE Obrót otrzymało rachunki za energię elektryczną, które, jak przyznaje sama spółka, są błędne. Podane na rachunkach kwoty są za wysokie, bo dostawca nie uwzględnił w nich zamrożenia cen prądu. Jedna z mieszkanek podwarszawskiej miejscowości poinformowała redakcję Konkret24, że do tej pory za energię elektryczną płaciła 186 zł. Nowy rachunek, pomimo podobnego zużycia, opiewa na 560 zł.
"PGE Obrót zidentyfikowała przypadki klientów, dla których zostały wystawione faktury bez uwzględnienia zamrożonych cen prądu" - czytamy w oświadczeniu przesłanym do TVN24. Spółka zapewnia, że klienci zostaną powiadomieni o pomyłce i otrzymają faktury korygujące z właściwymi stawkami.
Przypomnijmy, że Ustawa o zamrożeniu cen prądu gwarantuje, że gospodarstwa domowe będą płacić za energię elektryczną na poziomie z roku 2022. Warunkiem jest limit zużycia wynoszący 2 tys. kWh rocznie dla wszystkich gospodarstw domowych; 2,6 tys. kWh dla gospodarstwa domowego, w którym mieszka osoba z niepełnosprawnością; 3 tys. kWh dla rodzin z Kartą Dużej Rodziny i rolników.