Piosenka Biedronki jest jedynym materiałem przygotowanym przez prywatną firmę detaliczną, który wdarł się do pierwszej dziesiątki listy przebojów YouTube. Wideo z bohaterami „Gangu Świeżaków II" obejrzano w 2017 r. ponad 16,7 mln razy.
Sprawdź także: Kobieta przez Gang Świeżaków z Biedronki może trafić do więzienia
– Podczas obu edycji akcji „Gang Świeżaków" ważne dla nas było to, żeby promować warzywa i owoce oraz zasady prawidłowego odżywiania. Wiedzieliśmy też, że nasze maskotki były często wykorzystywane w szkołach i przedszkolach podczas akcji edukacyjnych. Nie spodziewaliśmy się jednak, że nasz hymn zachęcający do spożywania warzyw i owoców uplasuje się wśród hitów mijającego roku – mówi Arkadiusz Mierzwa, starszy menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins Polska S.A.
Czytaj też: Świeżaki z Biedronki stały się obiektem żartów [TOP 8 memów ze Świeżakami]
Akcja „Gang Świeżaków" sieci Biedronka była prowadzona w dwóch odsłonach w 2016 i 2017 roku. Po zebraniu na karcie kolekcjonerskiej wymaganej liczby naklejek przyznawanych za zakupy w sklepach Biedronka, klienci mogli odebrać za darmo maskotki w kształcie warzyw i owoców. Akcji towarzyszyły dodatkowe projekty, takie jak przekazanie przychodu ze sprzedaży pluszaków na rzecz Caritas Polska czy Teatrzyk Świeżaków. Kampania „Gang Świeżaków" została uhonorowana dwiema nagrodami w prestiżowym konkursie Effie Awards – złotą nagrodą w kategorii Retail/kanały sprzedaży i srebrną w kategorii Brand Experience.
Zobacz również: Polacy na tropie Świeżaków. W Biedronkach brakuje Czosneczków i Bakłażanków
Źródło: Biedronka