W poniedziałek 31 października część użytkowników Instagrama zaczęła zgłaszać poważne problemy z działaniem popularnej platformy społecznościowej. Internauci skarżą się, że nie mogą zalogować się do swoich kont lub, co gorsza, serwis blokuje ich profile. Wiele osób otrzymało komunikat o treści: "Zawiesiliśmy Twoje konto 31 października 2022. Pozostało 30 dni na odwołanie się od tej decyzji".
Problemy zaczęły pojawiać się około 14.30 polskiego czasu. Internauci skarżą się na awarię na innych platformach społecznościowych takich jak TikTok i Twitter, a hasztag #instagramdown zyskuje coraz większą popularność.
Na oficjalnym profilu Instagrama na Twitterze administratorzy poinformowali, że są świadomi problemów oraz pracują nad ich rozwiązaniem. „Jesteśmy świadomi, że niektórzy z was mają problemy z dostępem do konta Instagram. Zajmujemy się tym i przepraszamy za niedogodności - napisano w komunikacie.
To kolejna awaria serwisów należących do Mety. Ostatnia miała miejsce trzy dni temu
Zaledwie trzy dni temu miała miejsce wielka awaria serwisów tj. Facebook, Instagram, WhatsApp i Messenger. Internauci nie mieli dostępu do platform zarówno ze stron internetowych, jak i aplikacji mobilnych.