Haker

i

Autor: pexels/Sora Shimazaki

Cyberbezpieczeństwo

Klienci tego banku muszą uważać! Grozi im utrata dostępu do rachunku bankowego

2023-01-18 11:51

Jak informuje CERT Polska, klienci Santander Bank Polska muszą uważać na fałszywe maile od oszustów, którzy podszywają się pod bank. Cyberprzestępcy oszukują klienta, że stracił dostęp do rachunku bankowego, a żeby go odzyskać musi pobrać aplikację z przesłanego linku. Oczywiście w tym przypadku, niczego nieświadomy klient pobierze fałszywe oprogramowanie.

Klienci Santander Bank Polska muszą uważać na oszustwa!

Jak podaje zespół reagowania na incydent bezpieczeństwa komputerowego CERT, klienci Santander Bank Polska są narażenie na ataki phishingowe, czyli oszustwo polegające na podszywaniu się pod instytucję/osobę w celu wyłudzenia danych. Podejrzane maile przychodzą z adresu santander-bank-polska@suppliers-bd.com i nie należy wchodzić w żadne linki z nich pochodzące.

- Szanowny Kliencie, nasz system wykrył, że nie masz zainstalowanej naszej aplikacji zabezpieczającej na swoim urządzeniu mobilnym. Z tego powodu Twoje konto zostało zablokowane. Wykonaj zalecane kroki, aby usunąć blokadę. Wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione po ich wykonaniu. Dziękujemy za zrozumienie i prosimy o wybaczenie niedogodnościczytamy w informacji rozsyłanej z fałszywego adresu e-mail. Wejście w podany przez oszustów link grozi utratą danych oraz środków na koncie.

ZOBACZ TAKŻE: Drastyczny wzrost cyberataków w Polsce. Jest ich o 100 proc. więcej

Jak nie dać się oszukać?

Należy zawsze weryfikować maile, które dostajemy od banku, choćby przez sprawdzenie adresu, z którego dostaliśmy wiadomość. Jeśli nie jesteśmy pewni czy to wiadomość od banku, możemy zawsze zadzwonić na infolinię i się upewnić. Ponadto bank raczej nie będzie wysyłał do nas linków. Powinniśmy także weryfikować adres strony, gdy logujemy się w bankowości elektronicznej, czy nie ma w niej podejrzanych znaków, błędów, czy podejrzanej domeny.

Szanowny Kliencie, nasz system wykrył, że nie masz zainstalowanej naszej aplikacji zabezpieczającej na swoim urządzeniu mobilnym. Z tego powodu Twoje konto zostało zablokowane. Wykonaj zalecane kroki, aby usunąć blokadę. Wszystkie blokady zostaną ponownie zniesione po ich wykonaniu. Dziękujemy za zrozumienie i prosimy o wybaczenie niedogodności
Sonda
Czy cyberbezpieczeństwo jest warte wyższych rachunków za internet?
Pieniądze to nie wszystko Paulina Matysiak

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze