Carrefour Polska szuka nowego właściciela. Takie informacje ujawniło francuskie pismo "Challenges". Według źródeł magazynu szef korporacji, Alexandre Bompard, chce sprzedać oddziały Carrefoura z Polski i Tajwanu. Audytami polskiego oddziału sklepów zajmuje się firma KPMG. Według Reutersa, Carrefour ujawnił, że bierze pod uwagę konsolidację lub zbycie zagranicznych spółek zależnych, ale nie podjęto decyzji o sprzedaży. Trwają analizy kondycji poszczególnych oddziałów.
ZOBACZ TEŻ: Kurczaki z Carrefoura będą szczęśliwe. Firma szykuje duże zmiany
Opisując sprawę, portal WiadomosciHandlowe.pl, przypomniał, że przejęciem Carrefoura było zainteresowane francuskie Alimentation Couche-Tard. to firma prowadząca stacje Circle K. Ostatecznie transakcję zablokował francuski rząd.
- W Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Carrefour zarządzał siecią 90 hipermarketów, 150 supermarketów, 697 sklepów convenience i 10 dyskontów Supeco - łącznie francuski detalista miał w naszym kraju 947 obiektów handlowych. Carrefour ma w Polsce również sklep internetowy oraz jest właścicielem i zarządcą centrów handlowych - przypomina portal.
Pierwsze miesiące 2021 r. Carrefour Polska zamknął ze sprzedażą na poziomie 494 mln euro. Ubiegły rok odbił się na kondycji firmy. W połowie roku ogłoszono zwolnienia 400 osób. Potężna redukcja etatów wynikała z ogłoszonej strategii "Carrefour 2022".
- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej "Carrefour 2022". Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - mówił wtedy Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.