Jeżeli kupujecie kurczaki w Carrefourze, sieć szykuje dla was spore zmiany. Polski oddział firmy zobowiązał się do wypracowania standardów, które mają poprawić życie kur przeznaczonych na mięso. W opublikowanym dziś oświadczeniu Carrefour Polska zobowiązał się do poprawy dobrostanu kurczaków wraz z innymi referencjami dotyczącymi dobrostanu zwierząt, które już teraz obejmują w Carrefour Polska zakaz sprzedaży żywego karpia (od 2020 r.) oraz odejście od jaj klatkowych w produktach marki własnej (do 2020) i wycofanie wszystkich krajowych jaj klatkowych (do końca 2025).
ZOBACZ TEŻ: Inflacja w Polsce najwyższa odkąd jesteśmy w UE! Czeka nas niewyobrażalna drożyzna
- Zagadnienia dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt oraz poszanowania środowiska naturalnego zajmują priorytetowe miejsce w długofalowej strategii rozwoju produktów marki własnej Carrefour. Już dwie dekady temu, kiedy nasza sieć wprowadzała pierwsze marki własne, głównie Jakość z Natury, podjęliśmy szereg działań w obszarze dobrostanu zwierząt. Dołączenie do European Chicken Commitment to kolejny krok w kierunku podniesienia jakości oferowanych przez nas produktów marki własnej Carrefour oraz działań dla dobra naszej planety – mówi Marek Lipka, Członek Zarządu Carrefour Polska.
Jak przypomina fundacja Compassion Polska, nasz kraj jest największym producentem kurczaków mięsnych w Europie i przemysłowa hodowla tych ptaków ma swoje poważne konsekwencje dobrostanowe dla zwierząt i dla środowiska, a więc na obszarach, gdzie buduje się takie fermy.