Nowa strategia Carrefour zakłada prostszą strukturę firmy i szybszy kontakt z klientami. Aby było to możliwe, zdaniem szefostwa sieci, konieczne jest uszczuplenie kadr zarządzających sklepami sieci.
"Planowane uproszczenie i płaska struktura oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. Natomiast przewidywane jest odejście około 3 proc. pracowników (na zasadach zwolnienia grupowego), co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach" - poinformowała sieć.
ZOBACZ TEŻ: Tesco ogłasza kolejne grupowe zwolnienia!
Aby wprowadzić założone zmiany powstaną nowe stanowiska: doradców klientów, którzy będą mieli bezpośredni kontakt z osobami robiącymi zakupy. Strategia Carrefour 2022 jest już na półmetku. Wprowadzono ją w 2018 roku.
- Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej "Carrefour 2022". Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach - powiedział Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu, Dyrektor Operacyjny Carrefour Polska.