Reklama syropu Paola była puszczana na tak znanych kanałach telewizyjnych, jak TVN, TVN tematyczne, TVP czy Polsat i wybrane kanały tematyczne w dniach 13 lutego – 12 marca 2017 roku. Od 23 lutego do 30 marca br. można było również zobaczyć ją na YouTubie. 26 lipca reklama miała już ponad 37 tys. odsłon w serwisie. Odważne wideo nie wszystkim jednak przypadło do gustu. Do KER wpłynęły skargi, których autorzy wskazują, że reklama stanowi „alkoholizację dzieci” i „oswaja dzieci z okolicznościowym, imprezowym piciem”. Syrop Paola w kilku wariantach smakowych można kupić już za 4,29 – 4,99 zł.
ZOBACZ: Świąteczna reklama Allegro podbija światowe media
Spot powstał na zamówienie spółki Hoop Polska, producenta syropu Paola. Firma odpiera jednak stawiane zarzuty. Jak zauważyli przedstawiciele przedsiębiorstwa, w reklamie nie zobaczymy ani alkoholu, ani osób spożywających napoje procentowe. Innego zdania jest Komisja Etyki Reklamy. W jej opinii spot zawiera „podtekst alkoholowy”, o czym świadczy sposób zapakowania butelki z syropem, sposób niesienia jej pod pachą oraz nazewnictwo kojarzące się z piciem.
CZYTAJ: Wzruszający film Allegro bije rekordy popularności [WIDEO]
- Zespół Orzekający zauważył, iż reklama w oczywisty sposób posługuje się podtekstem alkoholowym, na co między innymi wskazuje gwałtowna reakcja mamy dziecka, która wyrywa mu z rąk i odpakowuje nerwowo przyniesiony przez dziecko prezent – „flaszeczkę".. Sam sposób zapakowania prezentu i schowanie go pod pachą nawiązuje do alkoholu, a nie prezentu urodzinowego na dziecięcej uroczystości. W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama kształtuje złe nawyki promując negatywny wzorzec, tym samym jest nieodpowiedzialna społecznie.
PATRZ: Zobacz kontrowersyjne reklamy, na których zarabia człowiek Trumpa [GALERIA]
Zdaniem Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama skierowana do dzieci lub młodzieży może wprowadzać w błąd poprzez wykorzystywanie ich naturalnej ufności i braku doświadczenia, a także może zagrażać ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu dalszemu rozwojowi, co jest niezgodne z art. 24 i 25 Kodeksu Etyki Reklamy – można przeczytać w Uchwale Rady Reklamy nr ZO 31/17 z dnia 20 czerwca 2017 roku. – Jednocześnie, Zespół Orzekający oddalił zarzut naruszenia art. 8 i art. 23 Kodeksu Etyki Reklamy, nie dopatrując się treści stwarzających zagrożenie dla zdrowia lub bezpieczeństwa, ani treści nadużywających zaufanie odbiorców lub wykorzystujących ich brak doświadczenia lub wiedzy – poinformowała Komisja Etyki Reklamy.
Oprac. na podst. wirtualnemedia.pl, radareklamy.pl