Kradzieże aut w Polsce. Z roku na rok statystyka się poprawia
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar podaje, że w 2023 roku z powodu kradzieży wyrejestrowano 5646 samochodów. To o 500 mniej niż w w 2022 roku (spadek o 8,3 proc.) i o 1450 mniej niż w 2021 roku (spadek o 20,5 proc.). Ponadto to dwadzieścia razy mniej niż w rekordowym pod tym względem roku 1999, wtedy odnotowano aż 71,5 tys. wyrejestrowań aut osobowych i dostawczych z powodu kradzieży.
Co ciekawe, w statystykach najczęściej kradzionych aut w Polsce brakuje aut luksusowych, czy sportowych (trudno jednak stwierdzić czy wynika z tego, że w puli aut w Polsce jest ich zwyczajnie znacznie mniej niż aut popularnych).
Które auto jest najczęściej kradzione w Polsce?
Najczęściej kradzione są Toyoty, a największą popularnością wśród złodziei cieszył się model Corolla. W samym 2023 roku wyrejestrowano z powodu kradzieży aż 247 sztuk. W 2022 i 2021 roku również Corolla była liderem niechlubnego rankingu, a liczba wyrejestrowań przekraczała 200. Co ciekawe, aż co szóste wyrejestrowane auto w Polsce z powodu kradzieży było Toyotą (łącznie 869 sztuki), a dwukrotnie rzadziej kradzione były Audi (427 wyrejestrowania) i Volkswagen (398 wyrejestrowań).
Drugie miejsce zajęła Toyota RAV4 ze statystyką 189 wyrejestrowanych pojazdów. Podium zamyka Hyundai Tucson z 152 wyrejestrowaniami.
Zaraz za podium znalazło się pierwsze auto dostawcze na liście, czyli Fiat Ducato, których wyrejestrowano 152 sztuki. Zaraz za nim była Kia Sportage (113 sztuk) i kolejny "dostawczak" czyli Renault Master (110 sztuk).
Siódme miejsce ex aequo zajęły dwie Toyoty - Yaris i C-HR (101 wyrejestrowań). Dziewiąty był kolejny model japońskiego producenta - Camry (96 wyrejestrowań).
Top 10 zamyka Audi A4 (95 wyrejestrowań), które do 2020 roku było najczęściej kradzionym samochodem w kraju, które jest również najczęściej sprowadzanym używanym autem.
Polecany artykuł: