MF: w e-Urzędzie Skarbowym można już złożyć wniosek o stwierdzenie nadpłaty
„W serwisie e-Urząd Skarbowy (e-US) udostępniliśmy wniosek o stwierdzenie nadpłaty. Wniosek może złożyć podatnik, u którego wystąpiła nadpłata podatku lub który kwestionuje zasadność albo wysokość pobranego podatku. W imieniu podatnika wniosek może złożyć pełnomocnik posiadający aktywne pełnomocnictwo ogólne (…)” – podało Ministerstwo Finansów w czwartkowym komunikacie.
Jak złożyć wniosek w sprawie nadpłaty pobranego podatku?
Jak wyjaśniono, wystarczy wybrać odpowiedni wniosek, a kreator pomoże podatnikowi wypełnić wniosek, czyli wpisać do dokumentu rodzaj podatku lub symbol formularza, kwotę nadpłaty, okres oraz rok i uzasadnienie.
Następnie – jak wskazało MF - wniosek zostanie wstępnie uzupełniony danymi identyfikacyjnymi i adresowymi z sekcji „Twoje dane”. W przypadku pełnomocników automatycznie są pobierane i podpowiadane dane mocodawców, dzięki czemu pełnomocnicy nie muszą ich uzupełniać.
„e-Urząd Skarbowy dostępny jest wyłącznie na stronie podatki.gov.pl. Jeżeli chcesz korzystać z możliwości złożenia pisma lub przeglądania złożonych dokumentów w e-US zaloguj się poprzez login.gov.pl (profil zaufany, e-dowód lub bankowość elektroniczną) lub aplikację mObywatel” – wskazał resort finansów.