Choć naciągacze znaleźli sobie idealny sposób na biznes, dyrekcja Muzeum postanowiła walczyć z ich bezkarnością. Pokojowymi metodami, bo rozdając wachlarze, ostrzega przed konikami, którzy zamiast po realnej cenie sprzedają bilety do muzeum po zawyżonych stawkach, traktując to jako łatwy zarobek.
Zobacz także: Zapłacimy więcej za bezpieczny seks? O 23 proc. ma wzrosnąć VAT na prezerwatywy
Turyści otrzymują w kasach wachlarze z napisem po włosku i angielsku: „Uwaga koniki" oraz z informacją o prawdziwej cenie biletów wstępu: 8 euro dla dorosłych, 4 euro za poprzednią rezerwacją i darmowe wejście dla dzieci i młodzieży do 18 lat.
Dotychczas dyrekcja była bezradna i nie wiedziała, jak walczyć z „lewymi" handlarzami. Potrafili oni sprzedać wejściówkę po nawet 30-50 euro, a chętnych nie brakowało, bowiem Galeria Akademia jest dumą Florencji. Znajduje się tam m.in. rzeźba „Dawid" Michała Anioła.
Sprawdź również: Przemytnicy ludźmi reklamują się na Facebook'u. Za 4 tys. zł oferują „podróż w luksusach”
Podobne incydenty zanotowała we Włoszech także Galeria Uffizi, która na stałe prowadzi kampanię informacyjną, mającą na celu zapoznać klientów z realnymi kosztami wizyty w instytucji sztuki.
Źródło: /tvp.info