Badania oparte na obserwacjach prowadzonych metodą „Tajemniczego klienta" to jeden z najpopularniejszych i jednocześnie skutecznych sposobów na sprawdzenie jakości obsługi klienta w sieci sprzedaży. Szwedzka firma, w okresie od 20 stycznia do 3 marca 2017 rok, zbadała jakość obsługi w 10 krajach europejskich. Na podium znalazła się Polska!
Zobacz również: Tak łupią nas banki. Ile wynoszą średnie miesięczne opłaty? [ZESTAWIENIE]
Ciekawie wypadł też krajowy ranking. Okazuje się, że wysoka jakość obsługi, jest domeną nie tylko zagranicznych sieci, ale i rodzimych przedsiębiorstw, wśród których najlepszym okazał się Recman. Firma ta zajęła pierwsze miejsce w branży mody męskiej oraz trzecie miejsce w całym rankingu wśród ponad 131 sieci handlowych w Polsce. Na jej sukces wpłynęła jakość i profesjonalizm zatrudnionej obsługi, która wykazała się wiedzą dotyczącą produktów i umiejętnością doradzenia klientowi.
– Satysfakcja klienta to dla nas kluczowa wartość. Przykładamy bardzo dużą wagę do kilkuetapowych rekrutacji, merytorycznych rozmów z kandydatami, a następnie regularnych szkoleń z trenerem oraz stałej motywacji pracowników. Wierzymy, że zadowolony pracownik to zadowolony klient i naszym zadaniem jest połączenie tych dwóch aspektów – mówi Wojciech Tulwin, Dyrektor ds. Marketingu i PR w firmie Recman.
Warto zaznaczyć, że polski producent mody i akcesoriów dla mężczyzn odnotował wzrost oceny aż o 22 punkty procentowe w stosunku do badania przeprowadzonego w ubiegłym roku. – Każdy raport jest dla nas podstawą do określenia silnych i słabych stron jakości obsługi w naszych salonach. Jest też doskonałym bodźcem, który powinien przypominać wszystkim markom o najprostszym aspekcie budowania relacji z klientem, jakim jest profesjonalny, bezpośredni kontakt z kupującym – podkreśla Wojciech Tulwin.
Sprawdź też: Jak biznes zmienił Warszawę [ZDJĘCIA]
Podobne wnioski wyciąga coraz więcej firm funkcjonujących w Polsce. Firma Daymaker odwiedziła ponad 655 sklepów – działających na terenie naszego kraju w 131 sieciach handlowych z 19 branż. Oceniano m.in. powitanie klienta, nawiązanie kontaktu, uprzejmość, fachowość i znajmość asortymentu, umiejętność rozpoznania preferencji klientów i doradzenia im przy zakupie, a także finał transakcji, w tym oferowanie dodatkowych produktów. W większości sieci zauważalne były efekty przestrzegania standardów obsługi, co przełożyło się na podniesienie poziomu jakości obsługi.
Jak wynika z tegorocznego badania obsługa klienta w polskich sieciach handlu detalicznego jest najlepsza w Europie. Zgodnie z Daymakerindex International 2017, z wynikiem 72 proc. jesteśmy znacząco powyżej średniej europejskiej, która wynosi 60 proc.. Badanie jakości obsługi Klienta w sieciach handlu detalicznego w Polsce przeprowadzane jest od 2011 roku.
Źródło: www.recman.pl