Świąteczne zakupy

i

Autor: Shutterstock

Polacy uwielbiają wyprzedaże. Na takich zakupach wydają około 300 złotych

2018-06-26 12:00

Rozpoczęły się letnie wyprzedaże, od kilku lat w wielu sklepach - stacjonarnych - internetowych, w okolicach maja/czerwca, ruszają atrakcyjne promocje. Jak pokazuje raport KPMG, z sezonowych wyprzedaży korzysta aż 88 proc. Polaków. To wciąż nasza ulubiona forma promocji. Prawie połowa ankietowanych przyznaje, że wstrzymuje się z decyzjami zakupowymi do momentu obniżki cen. W tym czasie najchętniej kupujemy odzież, kosmetyki i elektronikę.

Jak wynika z raportu KPMG średnio na wyprzedażowe zakupy wydajemy 300 złotych. Co ciekawe, wiele osób przygotowuje się i zbiera fundusze przed sezonem obniżek. Rozwój internetu zmienił model zakupowy statystycznego konsumenta. Coraz częściej robimy zakupy online. Na takie rozwiązanie decyduje się aż 60 proc. ankietowanych. 40 proc. natomiast przyznaje, że odwiedza strony internetowe sprzedawców, nawet jeśli potem decyduje się na zakupy stacjonarne.

– Zbieramy kupony, rabaty, mamy listę produktów, które chcemy upolować. To napędza całą koniunkturę. Okres przygotowania do wyprzedaży powoduje, że jesteśmy gotowi na to, żeby ruszyć do sklepów po towary i na to czekamy – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Krystian Krawczyk, wiceprezes zarządu Quality Watch. 

Jednak sezonowe wyprzedaże to nie tylko okazje cenowe dla klientów, ale także istotnie działania dla sprzedawców. W ten sposób mają szanse pozbyć się nadmiaru towarów bez większych strat. Podczas wyprzedaży nie tylko cena ma znaczenie, ale także ilość i różnorodność przecenionego towaru. Klienci lubią mieć wybór.

– Towar powinien być wyeksponowany w każdej części sklepu, ometkowany jako „sale”. Pamiętajmy o właściwej komunikacji ceny, ona będzie nam się zmieniać z dnia na dzień – mówi Krystian Krawczyk.

Źródło: portalspozywczy.pl/Newseria

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze