Przez ponad pół roku zbierano opinie użytkowników kilku największych na rynku aplikacji mobilnych agregujących promocje. Zapytano Polaków, które gazetki są najbardziej przejrzyste pod względem graficznym i estetycznym, a także najlepiej sprofilowane pod oczekiwania oraz potrzeby konsumentów. W konsekwencji ponad 80 tys. osób w 3,2 mln odpowiedzi przedstawiło swoje spostrzeżenia na temat 84 sieci działających w Polsce, podzielonych na 10 grup tematycznych.Bez zaskoczenia w gronie najlepszych znalazły się te sklepy, które cieszą się największą popularnością wśród klientów, czyli między innymi Biedronka, Delikatesy Centrum, Auchan, Żabka, Selgros, Castorama, IKEA, Media Expert, Rossmann i Pepco.
Zobacz także: Kurczak za 2 złote i awokado za złotówkę. MEGA promocje w Biedronce
Wśród Dyskontów tytuł „Gazetka Roku” przypadł Biedronce. Sieć, komentując swoje zwycięstwo, stwierdziła, że nad ofertą promocyjną i przygotowaniem publikacji każdorazowo pracuje zaangażowany oraz wyspecjalizowany w tym zespół. Dodała równocześnie, że wysiłki, włożone w tworzenie gazetek, zostały docenione przez klientów, co ogromnie cieszy jej twórców. Wśród Supermarketów największe uznanie zdobyła sieć Delikatesy Centrum. – Bycie docenionym przez tak dużą liczbę konsumentów jest dla nas niezwykle motywujące. Nasze gazetki tworzy zespół ekspertów, w tym specjaliści od kategorii produktowych i graficy, wspierani przez agencje reklamowe. Układ publikacji, dobór artykułów i koncentracja na promowaniu poszczególnych produktów zawsze wynika z tego, czego oczekują nasi klienci – wyjaśnia Michał Broniewski, Dyrektor Marketingu Delikatesów Centrum.
Sprawdź też: Wyrzucili ich z rządu PiS. Dostaną gigantyczną kasę
W grupie Hipermarketów konsumenci przyznali pierwsze miejsce sieci Auchan. Z kolei w kanale Convenience najwięcej zachwytu wzbudziła Żabka. Jak tłumaczy sieć, ich gazetka jest efektem pracy wielu złożonych zespołów. Kluczowym aspektem jest przygotowanie oferty odpowiadającej na potrzeby klientów. Duże znaczenie ma też szata graficzna. W grupie Cash&Carry badani najbardziej docenili Selgros. Z kolei Castorama zwyciężyła w grupie Artykuły budowlane. Zdaniem konsumentów, sieć w czytelny i przejrzysty sposób komunikuje swoje oferty za pośrednictwem gazetek promocyjnych. Badani dostrzegli, że dzięki temu łatwo odnajdują w publikacjach interesujące ich informacje. IKEA zajęła pierwsze miejsce w kategorii Wyposażenie domu. Wśród Drogerii największe uznanie zdobył Rossmann. – Podczas tworzenia gazetki zawsze zwracamy uwagę na to, co w danym momencie może zainteresować klienta. Wiedza i doświadczenie osób, które pracują przy tworzeniu publikacji, pozwalają tak dobierać produkty, aby oferta jak najlepiej odpowiadała oczekiwaniom konsumentów. Jeśli to, co robimy podoba się naszym klientom, a wyróżnienie o tym ewidentnie świadczy, to z pewnością dalej będziemy podążać tą drogą – stwierdza Agata Nowakowska, Rzecznik Prasowy sieci Rossmann.
Czytaj również: Po tych studiach zarabia się najwięcej. Rusza rok akademicki
W ostatniej kategorii – Artykuły dla dzieci – zdecydowanie zwyciężyło Pepco. – Pierwsze miejsce to dla nas duże wyróżnienie. Tworzymy gazetkę nieprzerwanie od 16 lat ze świadomością, że każde wydanie trafia do wielu naszych klientów – obecnie do prawie 4 mln gospodarstw domowych. Ponadto nasze publikacje są dostępne również w wersji online, co znaczenie powiększa liczbę odbiorców. Nagroda jest dużą motywacją do dalszego rozwoju – zapewnia Katarzyna Wilczewska, Corporate Communication Manager z Pepco.