Konsumenci skłaniają się ku zakupom online
Jak informuje TVN24, do 8 września mają być podpisane umowy przedwstępne. Ponadto, jak czytamy na stronie portalu, "planowana transakcja przewiduje również nabycie przez Monna Nice praw ochronnych do znaków towarowych Top Secret oraz DryWash za kwotę 8 mln zł. Dodatkowo, zgodnie z ustaleniami, Monna Nice zapłaci Redan połowę EBITDA (zysk operacyjny przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań) wygenerowanej przez biznes marki Top Secret w drugim i trzecim pełnym roku po zawarciu transakcji".
Przypomnijmy, że firma Top Secret była obecna na polskim rynku od 1995 roku. Po 27 latach działalności łódzka spółka złożyła wniosek o upadłość, dokładnie rok temu 17 sierpnia. To nie pierwsze takie bankructwo kultowych marek do których klienci przyzwyczaili się od lat. Cubus, Camaïeu, Forever 21 te marki zniknęły z polskiego rynku.
A będzie gorzej bo klienci coraz częściej od wędrówkach po sklepach wolą surfowanie w sieci i tam robienia zakupów. Jak twierdzą eksperci, trendy postpandemiczne idą w stronę zakupów online. "Najwięcej zamkniętych sklepów (644) było placówkami ogólnospożywczymi. Z rynku wypadły też 532 "sklepy niewyspecjalizowane" oraz 487 odzieżowych" - informuje portal INN Poland.