Co trzeci chce Już co trzeci przedsiębiorca chciałby kupić samochód całkowicie zdalnie (28 proc.) - wyniki badania przeprowadzonego przez Santander Consumer Multirent na potrzeby raportu „Auto w sieci”. Ponadto ponad połowa z nich chętnie od razu sfinansowałaby go w ten sam sposób (61 proc). Nowa usługa to odpowiedź na zmieniające się potrzeby właścicieli firm. W kolejnym etapie, poza samochodami - nowymi i używanymi, zarówno osobowymi jak i dostawczymi do 3,5 t, w serwisie ofertę dla siebie znajdą również miłośnicy motocykli czy skuterów. Baza pojazdów jest na bieżąco aktualizowana, a na każdym etapie klient ma możliwość skorzystania ze wsparcia dedykowanego doradcy, kontaktując się z nim telefonicznie.
PRZECZYTAJ TAKŻE: Coraz więcej kupujemy przez urządzenia mobilne
Oferta szyta na miarę
„Kup auto w salonie... w swoim salonie. W leasingu przez internet” – tak Santander Consumer Multirent opisuje swoją nową platformę AutoSalon. Proces zakupu jest w pełni zautomatyzowany, nie wymaga podawania wielu danych. Wystarczy, że w zakładce AutoSalon na stronie www.scmultirent.pl właściciel firmy wybierze sobie pojazd z bogatej, szczegółowo opisanej oferty najlepszych dealerów samochodowych z całej Polski. Jednocześnie w tym samym miejscu, po wybraniu konkretnego auta, zostaną mu zaprezentowane opcje finansowania leasingiem, w wariantach dopasowanych do jego potrzeb i możliwości. Cały proces aż do złożenia wniosku leasingowego prowadzony jest na portalu. Również podpisanie umowy może odbyć się zdalnie poprzez dostępne komunikatory. Do dealera przedsiębiorca wybierze się dopiero, aby odebrać swoje auto lub zostanie ono dostarczone do niego pod dom po wcześniejszym ustaleniu szczegółów z dealerem.
- Coraz większa popularność zakupów online, w tym produktów luksusowych, do jakich należą samochody sprawia, że jako firma nowoczesna i skupiona na rozwiązaniach dla klientów, chcemy szybciej niż inni trafić w ich potrzeby i oczekiwania. I to właśnie dlatego dziś proponujemy im usługę wyjątkową pod każdym względem – komentuje Marta Kozłowska, Dyrektor Działu Produktu i Zarządzania Procesami Na Rynku Samochodowym. - Klient może wybrać wymarzony samochód i otrzymać automatycznie najlepszą dla niego ofertę finansowania przez internet, bez wychodzenia z domu - dodaje.
Nowy trend
Trend wprowadzania sprzedaży online w powiązaniu z finansowaniem w branży motoryzacyjnej jest coraz powszechniejszy zarówno w USA, jak i w Europie. Według badań przeprowadzonych przez Cox Automotive w Wielkiej Brytanii, 60 procent tamtejszych dealerów twierdzi, że będzie w stanie oferować transakcje cyfrowe w ciągu dwóch lat. Z raportu "Auto w sieci" wynika, że aż 93 proc. polskich przedsiębiorców bierze pod uwagę skorzystanie z leasingu, gdy pojawia się potrzeba wymiany firmowego samochodu. Wiąże się to między innymi ze zmianą preferencji konsumentów, którzy coraz częściej odchodzą od posiadania pojazdów na rzecz ich użytkowania.
- Z badań wynika, że ponad jedna trzecia klientów chętnie kupiłaby samochód przez internet, a najbardziej ufa prezentacjom salonów dealerskich. My nie tylko odpowiadamy na te, ale wyprzedzamy kolejne potrzeby – dajemy klientom dostęp do szerokiej oferty najlepszych i sprawdzonych dealerów, których znamy od lat oraz całkowicie zdalny proces wyboru i finalizacji finansowania auta – mówi Monika Kasprzyk, Dyrektor Działu Zdalnych Kanałów Sprzedaży z Santander Consumer Multirent – Jeszcze nigdy cały proces nie był tak szybki, prosty i wygodny. Jesteśmy przekonani, że klienci pokochają to innowacyjne rozwiązanie – dodaje.
ZOBACZ TEŻ: Robisz zakupy przez Internet? Poznaj prawa e-konsumenta