69 proc. ankietowanych przyznaje, że ceny kupowanych przez nich produktów wzrosły w ciągu roku, 7 proc. badanych utrzymuje, że ilość wydanych pieniędzy nie ma wpływu na ceny produktów, 3 proc. myśli, że w ciągu ceny zmalały.
- Niski poziom wiedzy ekonomicznej powoduje, że ludzie łatwiej ulegają populistycznym hasłom
i popierają wydawanie pieniędzy z budżetu państwa nawet na kosztowne programy, nie czując, że to są ich własne pieniądze. Nie mają świadomości, że jeśli wydatki na jeden cel zostaną zwiększone, to może zabraknąć np. na ochronę zdrowia czy edukację, a podatki i ceny mogą wzrosnąć – mówi Alicja Defratyka, autorka projektu ciekaweliczby.pl.
Badania zostało zrealizowane na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna w dniach 20 – 23 października na grupie osób powyżej 18. roku życia. Grupa badawcza wyniosła 1045 osób.
Zobacz też: 500 plus. Teraz łatwiej jest złożyć wniosek o świadczenie przez internet
Przeczytaj także: 500 plus: 42 proc. dzieci jest z rodzin o niskich dochodach [INFOGRAFIKA]
Polecamy: Zmiany w 500 Plus. Senat poparł ustawę, która uszczelnia rządowy program
Oprac. na podst. ciekaweliczby.pl, panelariadna.pl