Na czym polega "shop and go"?
Jak podaje businessinsider.pl Ikea chce być obecna zarówno w fizycznym, jak i wirtualnym świecie. "Nie rezygnuje z tradycyjnych sklepów, rozszerzając ofertę dla klientów o cyfrowe doświadczenia" - czytamy. Tym samym marka wprowadza we wszystkich sklepach sieci w Polsce usługę "shop and go". Jest to opcja samodzielnego skanowania produktów z poziomu aplikacji Ikea.
"Zdejmujemy je z półki, skanujemy i wkładamy do koszyka, dzięki czemu nie musimy wykładać towaru na taśmę, kiedy jesteśmy przy kasie" - podaje portal. Wystarczy zeskanować kod QR i opłacić zamówienie. Ikea szacuje, że cały proces trwa średnio 60 sek., a czas wyjścia ze sklepu skraca się o ponad połowę.
Cyfrowe usługi
- W Polsce światy online i offline w ramach ścieżki zakupowej mocno się przenikają - mówi w rozmowie z businessinsider.pl Piotr Hołownia, dyrektor ds. digitalizacji w Ikea Retail w Polsce. Jak tłumaczy klienci, którzy dotychczas cenili sobie tradycyjne zakupy, "są coraz bardziej otwarci na cyfrowe usługi".
- W sklepach korzystają z aplikacji Ikea i często przychodzą do nas z gotową listą zakupów stworzoną online, żeby zobaczyć i poznać produkty na żywo. Coraz rzadziej proszą naszych pracowników o pomoc, odpowiedzi na swoje pytania znajdują na ustawionych w sklepach interaktywnych ekranach dotykowych - dodaje Hołownia.