Zgodnie z badaniami pt. „Postawy Polaków wobec form płatności", przeprowadzonymi na zlecenie eService, ponad połowa Polaków chce płacić bezgotówkowo. Aż czterech na dziesięciu z nich rezygnuje z dokonania zakupów, gdy nie ma możliwości płatności kartą.
Sprawdź także: Rośnie liczba płatności bezgotówkowych. Czy pieniądze przestaną istnieć?
– Potrzeby rynku skłoniły nas do poszukiwania rozwiązań, które pozwolą nam na dotarcie do jak największej liczby przedsiębiorstw potencjalnie zainteresowanych Programem Polska Bezgotówkowa, stąd współpraca z liderami – PKO Bankiem Polskim, Pocztą Polską oraz Orange – mówi Joanna Seklecka, prezes eService.
Terminal za darmo? Teraz bardziej dostępny
Koalicja została zawiązana, by ułatwić wszystkim zainteresowanym przedsiębiorcom zawarcie umowy i otrzymanie nawet trzech terminali udostępnianych bezpłatnie w ramach Programu Polska Bezgotówkowa. Chętni przedsiębiorcy, którzy do tej pory nie korzystali z urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych, albo przez ostatnie 12 miesięcy ich nie posiadali, mogą otrzymać terminale oraz wsparcie w postaci pokrycia wydatków związanych z ich utrzymaniem przez rok. Obejmuje ono także miesięczne koszty obsługi płatności, aż do osiągnięcia obrotów w wysokości 100 000 zł na urządzenie.
Czytaj też: Polska Bezgotówkowa przekazała pierwszy terminal płatniczy. Trafił do właściciela bazarku
– W ramach umowy z naszymi partnerami w Koalicji na rzecz Polski bezgotówkowej, przedsiębiorcy, którzy chcą otrzymać darmowy terminal, będą mogli przystąpić do Programu zarówno przez specjalnie stworzoną stronę bezgotowki.pl, jak i w oddziałach banku, salonach operatora komórkowego, czy też placówkach pocztowych i u swojego listonosza – dodaje Seklecka.
Umowę będzie można zawierać w 524 oddziałach PKO Banku Polskiego obsługujących klientów MSP, 742 salonach i Smart Store'ach Orange Polska, w ponad 4 600 oddziałach Poczty Polskiej oraz u 22 000 listonoszy wyposażonych w tablety.
Terminal w ramach rządowego Programu Polska Bezgotówkowa można zamówić także w ramach, uruchomionej przez eService, platformy bezgotowki.pl. Firma wprowadziła także nowy Portal Klienta, umożliwiający zarządzanie swoimi urządzeniami oraz uzyskanie stałego dostępu do wirtualnych potwierdzeń transakcji wykonanych na terminalu.
Zobacz również: Mandaty po nowemu. Drogówka przyjmuje też płatności bezgotówkowe
Nowoczesny lub tradycyjny
W efekcie zawieranej umowy, eService dostarcza klientom dwa rodzaje urządzeń dostępnych w specjalnej ofercie. Przedsiębiorcy mogą wybrać, czy chcą skorzystać z tradycyjnego terminala (stacjonarnego lub przenośnego) – w opcji najmu, czy też wolą otrzymać na własność nowoczesny terminal Smart D220. W przypadku wybrania tej drugiej opcji, po upływie 12 miesięcy współpracy w ramach Programu, również nie będą ponosić kosztów związanych z najmem urządzeń, a jedynie te związane z procesowaniem transakcji. Dla uczestników Programu będą one dostępne na bardzo preferencyjnych warunkach.
O programie
Program Polska Bezgotówkowa to inicjatywa uczestników rynku usług płatniczych w Polsce: wydawców kart, agentów rozliczeniowych oraz organizacji Visa i Mastercard przy udziale Związku Banków Polskich i Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Program powstał z myślą o mikro i małych przedsiębiorcach, takich jak właściciele punktów usługowych, zakładów kosmetycznych czy małych osiedlowych sklepików, którzy chcieliby rozpocząć przyjmowanie opłat za towary i usługi przy pomocy kart płatniczych. W ramach Programu Polska Bezgotówkowa każdy przedsiębiorca, który albo do tej pory nie miał okazji korzystania z terminala, albo przez ostatnie 12 miesięcy nie posiadał w firmie urządzeń umożliwiających dokonanie płatności bezgotówkowych, będzie mógł otrzymać wsparcie w postaci pokrycia wszystkich wydatków związanych z otrzymaniem terminala przez 12 miesięcy oraz miesięcznych kosztów obsługi płatności.
Sprawdź także: Podstępna ekspedientka płaciła za zakupy kartą klientki
Źródło: eService