Polska Bezgotówkowa przekazała pierwszy terminal płatniczy. Trafił do właściciela bazarku

2018-02-06 14:43

Fundacja Polska Bezgotówkowa przekazała przedsiębiorcom pierwsze terminale płatnicze dofinansowane w ramach Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego „Polska Bezgotówkowa". Do akcji przystąpiło już sześciu agentów rozliczeniowych, z którymi przedsiębiorcy mogą podpisywać umowy, aby korzystać z bezpłatnych terminali. Z 12-miesięcznego zwolnienia z opłat od razu skorzystał pan Andrzej, właściciel stoiska na warszawskim bazarku.

– Moi klienci zyskali wygodę płacenia bez gotówki, a dla mnie zniknął odwieczny problem z rozmienianiem pieniędzy czy wydawaniem reszty. Ale co najważniejsze, klient płacący kartą zazwyczaj robi większe zakupy i dzięki temu wydaje więcej. Bez wahania polecam wszystkim firmom takim jak moja skorzystanie z Programu Polska Bezgotówkowa – komentuje pan Andrzej.

Sprawdź koniecznie: Polacy będą mogli płacić iPhone'ami?

Według badania przeprowadzonego przez Mastercard w kwietniu 2016 r. 55 proc. Polaków chce płacić wyłącznie kartą. Przedsiębiorcy nieprzyjmujący transakcji bezgotówkowych tracą co czwartego klienta. Liczba korzystających z płatności bezgotówkowych rośnie, a wraz z nimi wzrasta liczba transakcji. Obecnie na rynku jest ponad 38 milionów kart. Z tych danych jasno wynika, że klienci oczekują od przedsiębiorców zapewnienia obsługi płatności bezgotówkowych.

Detalistom, którzy kwalifikują się do udziału w Programie, oferuje on możliwość finansowania do 3 terminali płatniczych przez okres roku. Dzięki inicjatywie Fundacji i przeznaczeniu ok. 600 mln zł, w ciągu 3 lat w Polsce może przybyć około pół miliona nowych terminali płatniczych. Pomoże to przedsiębiorcom z sektora handlowo-usługowego unowocześnić ich biznes oraz przyciągnąć nowych klientów, co w konsekwencji może stymulować wzrost całej gospodarki.

Według ekspertów Fundacji Polska Bezgotówkowa w Polsce brakuje kilkuset tysięcy terminali płatniczych – wskazuje na to zarówno porównanie liczby terminali do liczby kas fiskalnych, jak i porównanie nasycenia terminalami na rynku w Polsce i w innych krajach UE. Jednocześnie jedną z głównych barier zgłaszanych przez przedsiębiorców, która zniechęca ich do zainstalowania terminali płatniczych, jest koszt tych urządzeń. Oferta Fundacji odpowiada na to wyzwanie zapewniając pokrycie kosztów użytkowania terminali przez przedsiębiorców oraz kosztu transakcji przez okres jednego roku.

Zobacz też: Rewolucja w płatnościach od Mastercard. Zapłacisz odciskiem palców lub zeskanowaniem twarzy

Do Programu „Polska Bezgotówkowa" mogą zgłaszać się mali i średni przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć przyjmowanie płatności bezgotówkowych za swoje towary i usługi, a w okresie ostatnich 12 miesięcy w swoim punkcie handlowo-usługowym nie akceptowali płatności bezgotówkowych. Do udziału w Programie uprawnieni są chętni przedsiębiorcy, którzy posiadają maksymalnie 5 placówek detalicznych.

Przedsiębiorca, który zdecyduje się przyłączyć do Programu, otrzyma wsparcie ze strony Fundacji polegające na pokryciu kosztów związanych z otrzymaniem terminala do akceptacji kart oraz kosztów obsługi płatności bezgotówkowych przez okres 12 miesięcy. Detalista może otrzymać maksymalnie trzy terminale, w tym jeden terminal mPOS. Dla każdego terminala okres dofinansowania jest liczony przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji.

Za realizację Programu będą odpowiedzialni agenci rozliczeniowi, którzy będą podpisywać z przedsiębiorcami odpowiednie umowy. Obecnie są to eCard S.A., eService, First Data Polska SA (Polcard), Paytel SA, PKO Bank Polski, ING Bank Śląski SA. Oferta jednego z agentów dostępna będzie także w placówkach banków spółdzielczych SGB. Niebawem dołączą do nich kolejni, których lista będzie aktualizowana i dostępna na stronie www.polskabezgotowkowa.pl.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze