Jak dostać zwrot pieniędzy za odwołany lot?
Jak zapewnia irlandzki przewoźnik, wszyscy klienci, których bilety lotnicze anulowano, w poniedziałek 18 września zostali poinformowani o zmianach drogą mailową. E-maile ze złymi wieściami wysłano do 315 tys. klientów Ryanair, ale problem dotyczy jeszcze większej liczny pasażerów, bo 400 tys. osób.
Zobacz też: Te loty Ryanaira zostały odwołane [PEŁNA LISTA]
Dla ponad połowy poszkodowanych, bo 175 tys. osób (ok. 55 proc. wszystkich poszkodowanych) przewoźnikowi udało się zarezerwować loty zastępcze. Ryanair rozpoczął także wypłaty odszkodowań dla 63 tys. pasażerów (ok. 20 proc. poszkodowanych). Aby usprawnić procedury, przewoźnik zatrudnił dodatkowych pracowników do działu obsługi klienta.
- Do końca tygodnia, a więc w ciągu 6 dni od anulowania lotów, Ryanair przeanalizuje ponad 300 tysięcy połączeń zastępczych i przedstawi je klientom, alternatywnie zaproponuje także wypłatę odszkodowania – poinformował Ryanair w komunikacie prasowym.
Biura obsługi klienta irlandzkiego przewoźnika są przeciążone i podróżni mogą mieć problem z dodzwonieniem się na infolinię czy uzyskaniem informacji na czacie. - Zdecydowana większość wszystkich zgłoszeń rozpatrywana jest w trybie online. Nasze linie telefoniczne są często zajęte z uwagi na ilość połączeń, podobnie jest w przypadku komunikatorów internetowych, gdzie nasi pracownicy stale odpowiadają na zgłoszenia. Prosimy wszystkich klientów, których loty odwołano, o odrobinę cierpliwości. Robimy wszystko, aby jak najszybciej odpowiedzieć na pytania oraz rozwiązać problemy, do których sami doprowadziliśmy, za co jeszcze raz szczerze przepraszam – powiedział cytowany przez Wirtualne Media Kenny Jacobs, szef marketingu w spółce Ryanair.
Ryanair odwołał ponad 2,1 tys. lotów, które miały odbyć się między 18 września a 28 października. Ponad 100 rejsów zawieszono do lub z Polski, co może dotknąć 19 tys. podróżnych z naszego kraju. Wśród anulowanych rejsów znajdują m.in. połączenia lotnicze na trasach z Londynu do Szczecina i Rzeszowa, z Poznania, Lublina i Modlina do Londynu, z Dublina do Krakowa czy z Modlina do Brukseli.
Szacowana suma odszkodowań dla poszkodowanych pasażerów sięgnie nawet 25 mln euro (106,92 mln zł według średniego kursu NBP z 21 września). Aby uzyskać rekompensatę lub zmienić termin odwołanego lotu, postępuj zgodnie z poniższą instrukcją lub zastosuj się do wskazówek udzielonych przez Ryanair. Pamiętaj, że odszkodowanie nie przysługuje, jeżeli lot nie doszedł do skutku z przyczyn niezależnych od przewoźnika, np. ze względu na złe warunki pogodowe.
Co zrobić, żeby dostać odszkodowanie za odwołany przez Ryanair lot?
1. Wejdź na stronę ryanair.com/pl.
2. Kliknij w „Centrum pomocy".
3. Otwórz „Często zadawane pytania".
4. Kliknij w „Odwołane loty".
5. Otwórz zakładkę „Jak mogę otrzymać zwrot pieniędzy?".
6. Zaloguj się do myRyanair.
7. Wypełnij wszystkie wymagane pola.
8. Wyślij uzupełniony formularz.
Jeżeli chcesz znaleźć alternatywne połączenie w Ryanair, postępuj zgodnie z instrukcją podaną w punktach 1 – 4, a następnie kliknij w „Jak mogę zmienić termin odwołanego lotu?".
Przeczytaj także: Do sprzedaży trafiły tanie bilety Ryanair na wakacje! Będzie 15 nowych połączeń
Polecamy: Ryanair zawiesza loty z Lotniska Chopina. Nie poleci do tych miast
Oprac. na podst. wirtualnemedia.pl, tvn24bis.pl, ryanair.com/pl