W październiku Ryanair zacznie latać z portu lotniczego w Modlinie do niemieckich Memmingen i Baden-Baden, Ejlatu w Izraelu, Sewilli w Hiszpanii i Wenecji we Włoszech. Rejsy do Memmingen będą odbywały się trzy raz w tygodniu, a do pozostałych miast – dwa razy w tygodniu.
Rekordowy rozkład lotów Ryanair z @WMIAirport na zimę 2017/18! 5 NOWYCH TRAS:Baden-Baden, Ejlat, Memmingen, Sewilla i Wenecja. #WMI #Ryanair
— Warsaw/ModlinAirport (@WMI_Airport) 15 lutego 2017
Prezes podwarszawskiego lotniska, Leszek Chorzewski, usiłuje wyjść naprzeciw oczekiwaniom irlandzkiego przewoźnika. - Jestem zdeterminowany, by w tym roku rozpocząć rozbudowę terminala. Powoli się wyczerpuje przepustowość obecnego terminala. Rozbudowa terminala pozwoli na obsługę 6 mln pasażerów rocznie – powiedział cytowany przez Gazetę szef lotniska w Modlinie. Jak podkreślił, w ciągu najbliższych 3 – 4 lat może powstać nowe połączenie kolejowe z podwarszawskim portem.
Zobacz także: Ryanair uruchamia 14 nowych tras z Krakowa
– Od dawna mówimy, że terminal w Modlinie potrzebuje bardzo pilnej rozbudowy i gdyby był większy, zapewne oferowalibyśmy stąd jeszcze więcej połączeń. Jesteśmy zdeterminowani – proponowałem nawet ludziom z Modlina, że sfinansujemy rozbudowę terminala, a pieniądze będą mogli nam zwrócić za kilka lat. I zrobiłbym to z największą przyjemnością – oznajmił w rozmowie z Fly4free.pl Michael O'Leary, prezes Ryanaira. W 2016 r. lotnisko w Modlinie obsłużyło 2,86 mln pasażerów, w tym roku liczba ta ma wzrosnąć do 3 milionów.
Przeczytaj również: Powstanie port lotniczy między Łodzią a Warszawą? Budowa może kosztować nawet 30 mld zł
Ryanair uruchamia również nowe trasy z Lotniska Chopina, które jest dużo lepiej skomunikowane z centrum Warszawy. Pod koniec roku codziennie będzie można polecieć ze stolicy do Szczecina. Dodatkowo dwa razy w tygodniu ze Szczecina i Katowic mają odbywać się loty do Edynburga. Już w marcu dwa razy w tygodniu z Katowic-Pyrzowic polecimy do Hamburga, a jesienią 2017 r. – do Aten czy Mediolanu.
NOWA TRASA! Od 27 marca 2017 r. w każdy poniedziałek, środę i piątek będzie można polecieć Ryanairem z KTW do Hamburga. pic.twitter.com/sQnjeAtE7k
— KatowiceAirport (@KatowiceAirport) 8 lutego 2017
Powodów do narzekania nie mają również mieszkańcy Dolnego Śląska. Na wiosnę z Wrocławia będzie można udać się podróż do Lizbony (Portugalia) i na Majorkę (Hiszpania). W nadchodzącym sezonie zimowym 2017/2018 z Wrocławia polecimy do Palermo, Neapolu, Edynburga, Leeds Bradford, Oslo Torp, Tel Awiwu, Brukseli i Gdańska. Rejsy do stolicy Belgii i na Pomorze mają być realizowane dwa razy w tygodniu, a na pozostałych trasach – trzy razy w tygodniu. Dzięki wprowadzeniu nowych połączeń lotniczych w 2017 r. wrocławskie lotnisko obsłuży 1,6 mln pasażerów, z czego liczba klientów Ryanaira zwiększy się o 26 procent.
#WroclawAirport @Ryanair no to lecimy! Aż 8 nowych tras! #Bruksela #Neapol #Edynburg #Oslo #Palermo #Leeds #Gdansk #TelAwiw #TelAwiw pic.twitter.com/TUocCjNlhb
— Wroclaw Airport (@WroclawAirport) 15 lutego 2017
Michael O'Leary zapowiedział także, że jego firma zamierza uruchomić loty czarterowe z Polski. Pierwsze połączenie mogłyby zostać zrealizowane już latem 2018 roku. Niestety, szef Ryanaira podzielił się też złą wiadomością. Niewykluczone, że do 2019 r. irlandzki przewoźnik zlikwiduje połączenia z Europy do Wielkiej Brytanii. Powód? Po Brexicie w Zjednoczonym Królestwie przestaną obowiązywać tzw. polityka otwartego nieba. O'Leary poinformował, że przewoźnik nie będzie inwestował w nową flotę na wyspach.
Oprac. na podst. next.gazeta.pl, polishexpress.co.uk, mlecznepodroze.onet.pl, fly4free.pl, urloplany.pl