Downsizing w Lidlu. Bosacka komentuje
Downsizing to zjawisko coraz częściej zauważane przez klientów. Polega na zmniejszeniu gramatury czy liczby produktów w opakowaniu. A cena często pozostaje taka sama. Głośna stała się historia legendarnego Ptasiego Mleczka, które skurczyło się do 340 g. A jeszcze niedawno opakowanie zawierało 500 g słodkości. Podobnie stało jest z tabliczką czekolady, która waży 90 g a nawet 80 g zamiast 100 g. Najnowszym przykładów downsizingu jest dostępne w Lidlu masło Pilos, które skurczyło się z 200 g do 170 g, przy cenie 4,90 zł (jedna kostka) lub w promocji 2,55 zł (cena jednostkowa przy zakupie trzech kostek lub wielokrotności trzech opakowań).
Na zmniejszenie gramatury zareagowała w mediach społecznościowych znana dziennikarka Katarzyna Bosacka, autorka programu „Wiem co jem”. Na jej profilu na Facebooku pojawiło się zdjęcie masła Pilos w nowej gramaturze z komentarzem „Hej Lidl Polska, 170 g, serio?”.
Zandberg wściekły na zmniejszone masło i praktyki wielkich korporacji
Sprawę w mediach społecznościowych skomentował także poseł Lewicy Adrian Zandberg. Na opublikowanym filmie nie szczędził krytyki w stronę najnowszego przykładu popularnych ostatnio praktyk dyskontów spożywczych.
To jest kolejny trik, którego korporacje używają, żeby wycisnąć więcej pieniędzy z waszych kieszeni
Zmniejszone masło - Lidl komentuje
Sieć Lidl wyjaśnia, że wprowadziła mniejsze kostki masła tylko w ramach czasowej akcji. - Dbamy o to, aby nasza oferta była dla klientów atrakcyjna oraz konkurencyjna. W ramach czasowej akcji do wyczerpania zapasów rozszerzyliśmy naszą ofertę masła o masło Pilos 170 g. Masło jest oferowane w bardzo atrakcyjnej cenie – przy zakupie trzech opakowań, jedno kosztuje tylko 2,55 zł/ 1 opak. Nieustannie oferujemy masło Pilos 200 g, które dostępne jest w cenie 5,76 zł/ 1 opakowanie - mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR, Lidl Polska.