Użytkownicy informują o awarii Vinted
Użytkowniczka Vinted zaalarmowana brakiem możliwości wypłaty pieniędzy za rzeczy, sprzedane za pośrednictwem platformy shoppingowej skontaktowała się z redakcją Wirtualnej Polski. "Pieniędzy nie ma i odpowiedzi na zadawane pytania też nie ma" - poinformowała.
Magdalena Szlaz Communication & PR Manager (Vinted Polska) potwierdziła, że pojawił się problem związany z transferem środków. Przedstawiła na czym polegała awaria. Okazuje się, że problem techniczny został zgłoszony przez serwis płatniczy obsługujący platformę. Awaria polegała na tym, że środki zgromadzone w "portfelu" niektórych użytkowników wyświetlały się jako "oczekujące" a nie jako "dostępne". W związku z tym nie można było ich wypłacić.
Problem został rozwiązany - poszkodowani otrzymają rekompensatę
Przedstawicielka firmy zapewniła, że we współpracy z dostawcą usług płatniczych udało się wypracować rozwiązanie w sprawie usunięcia błędu - i wszystkie usługi znów działają prawidłowo. Magdalena Szlaz w imieniu firmy Vinted Polska przeprosiła również wszystkich użytkowników, którzy w wyniku tego incydentu zostali narażeni na stres i niepewność związaną ze zgromadzonymi środkami.
W sprawie zaistniałej sytuacji pojawił się również specjalny wpis w zakładce "Centrum Pomocy" wyjaśniający wszystko użytkownikom. Osoby, które borykały się z problemem technicznym mogą bezpłatnie skorzystać z usługi "Podbicie". Usługa ta poprawia widoczność oferowanych produktów - i w standardowych okolicznościach jest płatna.
UOKiK otrzymał zgłoszenia o sprawie Vinted
Departament Komunikacji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował, że oni również otrzymali w tej sprawie kilkadziesiąt zgłoszeń - w związku z tym postanowił skontaktować się ze spółką. UOKiK potwierdził stanowisko przedstawione przez spółkę o problemach leżących po stronie dostawcy płatności. Potwierdzili również informację dotyczącą rekompensaty - w formie możliwości skorzystania z płatnej funkcji "Podbicie" bezpłatnie - przez trzy dni.
Nie jest to pierwszy raz, kiedy Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów interweniuje w sprawie Vinted. W maju UOKiK nałożył na Vinted karę w wysokości 5 300 000 złotych. Zarzucili platformie brak dwóch informacji: warunki odblokowania pieniędzy ze sprzedaży oraz o tym jak nie dopłacać do "Ochrony Kupującego". Urząd podkreślił jednak, że zaistniała sytuacja nie ma wpływu na karę ponieważ pojawiły sie już po urzędowej kontroli.