Vinted. Platforma, która stawia na rozwój
Platforma shoppingowa Vinted jest jedną z najpopularniejszych - zarówno w Polsce jak i na świecie. Aktualnie Vinted Marketplace ma ponad 65 mln użytkowników na 16 rynkach w Europie i Ameryce Północnej. Na platformie znajduje się 300 mln używanych przedmiotów udostępnionych do sprzedaży.
Jak informuje portal Fashion Biznes zespół i zarząd Vinted skupia się na opracowywaniu nowych funkcji oraz zwiększeniu bezpieczeństwa konsumentów. Platforma inwestuje w nowe rozwiązania. Jedną z nich jest Vinted Go, która ma zapewnić użytkownikom Vinted szereg nowych usług wysyłkowych.
Innowacja PUDO. Na czym polega?
Innowacyjne rozwiązania wprowadzone przez Vinted koncentrują się na systemie PUDO (Pick Up Drop Off). Przesyłki dostarczane do dedykowanych punktów zwiększają komfort zakupów, a także zmniejszają ślad węglowy. Obecnie sieć Vinted składa się z 43 przewoźników i 220 000 punktów PUDO w całej Europie. Dzięki szerokiej sieci, członkowie mogą sprawnie wysyłać i odbierać zamówienia - informuje Fashion Biznes.
Pierwsze dedykowane punkty Vinted są już w Paryżu
Paryż jest pierwszym miastem, którego mieszkańcy mają możliwość korzystania z innowacji Vinted Go - mieszkańcy miasta mogą już teraz wybrać Vinted Go jako opcję dostawy. Przesyłki będą transportowane między punktami/paczkomatami za pomocą pojazdów elektrycznych. Ruszyła również strona Vinted Go. Platforma łączy usługi Vinted z infrastrukturą przewoźników zewnętrznych każdej partnerskiej firmy.
"Infrastruktura transportu transgranicznego w Europie jest bardzo rozdrobniona i brakuje jej przystępności cenowej, wygody oraz łączności, które są kluczowe dla umożliwienia międzynarodowego handlu elektronicznego. Nasz zespół przez lata ciężko pracował, aby połączyć wielorynkową sieć partnerów dostawczych, co zaowocowało szerokim wyborem niedrogich opcji dostawy dla członków Vinted. Stało się to kluczową częścią naszej oferty dla członków i pomogło nam zachęcić do kupowania z drugiej ręki na Vinted. Teraz – tworząc osobną firmę, która koncentruje się bardziej na wysyłce – możemy wzmocnić i rozszerzyć naszą ofertę, jednocześnie opracowując i testując różne rozwiązania, aby ostatecznie zapewnić lepsze wrażenia związane z wysyłką PUDO" - poinformował Vytautas Atkočaitis, wiceprezes nowej platformy Vinted Go cytowany przez portal Fashion Biznes.