Hamburger i dwie frytki - to nowe logo sieci restauracji, która zastąpiła McDonald's w Rosji. Amerykańska sieć wycofała z rosyjskiego rynku w wyniku napaści Rosji na Ukrainę.
"Smacznie i kropka" - rosyjska podróbka McDonald's
Stworzona przez Rosjan sieć nazywa się "Wkusno i toczka", czyli "Smacznie i kropka". Bary rozpoczęły działalność w Moskwie i obwodzie moskiewskim. Lokale zostały otwarte z wielką pompą, przed restauracjami ustawiły się ogromne kolejki. W menu są frytki, burgery i napoje gazowane. Serwowane są one w pudełkach przypominających te wykorzystywane przez Amerykanów, ale nie ma na nich charakterystycznego logo słynnej sieci. Do końca lata sieć ma uruchomić 850 restauracji w całej Rosji. Firma zatrudnia około 50 tys. osób. Większość jej lokali będzie otwarta na miejscu byłych lokali McDonald's, które są aktualnie poddawane zmianie wystroju.
Jak podaje interia.pl - internauci zwrócili uwagę na podobieństwo nowego logo do flagi Bangladeszu przez dominujący kolor zielony i czerwone koło. Okazało się także, że niemalże identyczny logotyp ma portugalska marka karmy dla zwierząt domowych.
Polecany artykuł:
Rosyjska podróbka McDonald's karmi klientów resztkami, które zostały po oryginalnej sieci McDonald's
Furorę w internecie wywołała fotografia sosów do frytek i burgerów z zamazanymi literami "M", tak charakterystycznymi dla McDonald's. Podawane w rosyjskiej imitacji sosy są najprawdopodobniej "resztkami" pochodzącymi z McDonald's i wykorzystywanymi w ramach oszczędności lub niechęci do marnowania wciąż zdatnych do spożycia produktów. „ Wkusno i toczka" korzysta też z zapasów coca-coli, ale będzie szukać zamiennika na lokalnym rynku. Coca-Cola również wycofała się z Rosji.