Oferty pracy w handlu w ostatnim czasie zyskują na popularności. Osoby szukające zatrudnienia w tym segmencie rynku mogą w ofertach przebierać jak w ulęgałkach. W rankingu firmy Antal spółki Ikea, Lidl, LPP i Jeronimo Martins znalazły się w czołówce zestawienia najbardziej pożądanych pracodawców w segmencie handlu detalicznego. Natomiast w segmencie internet, nowe media, e-commerce pierwsze miejsce zajął Amazon.
Osoby biorące udział w badaniu wskazują na elementy motywujące ich do pracy w danej firmie. W tym roku ciekawostką jest to, że dla coraz większej grupy respondentów znaczenie mają nie tylko odpowiednie zarobki, ale i benefity oraz równowaga między życiem zawodowym a prywatnym.
Przedstawiciele firmy badawczej wskazują, że dotychczas firmy nie funkcjonowały na rynku tak bardzo konkurencyjnym i zorientowanym na kandydata. W tym roku respondenci zapytani o źródła pozyskiwania wiedzy na temat pracodawców, coraz częściej zaznaczają odpowiedź: „pracuję w tej firmie”. Oznacza to, że obecny pracodawca jest jednocześnie tym najbardziej pożądanym wśród pracowników.
Źródło: dlahandlu.pl