Według wstępnych ustaleń podczas akcji #dzienszpilek na Facebook’u udostępniono ponad 400 tys. zdjęć i 170 tys. na Instagramie. Do akcji włączyło się wiele gwiazd i celebrytów, swoje zdjęcia w butach na obcasie opublikowała między innymi Małgorzata Rozenek, Natalia Siwiec czy Justyna Steczkowska. Wynika z tego, że butik Moliera 2 powinien przekazać ponad 1 mln złotych na rzecz walki z chorobą nowotworową wśród dzieci. Problem w tym, że wokół akcji narasta coraz więcej kontrowersji. Coraz więcej osób zarzuca firmie, że #dzienszpilek nie miał nic wspólnego z działaniem charytatywnym, a był jedynie sprytnym sposobem reklamy butiku.
Zobacz także: Małgorzata Rozenek-Majdan i Radosław Majdan mają ważne przesłanie dla swoich fanów
Wątpliwości budzi regulamin akcji, wynika z niego, że pod uwagę brane będą jedynie zdjęcia opublikowane na profilach, które istnieją na platformach społecznościowych minimum pół roku. Inne nie będą brane pod uwagę. Dodatkowo liczone będą zdjęcia, na których osoby ubrały buty z minimum 5 cm szpilką. Jak sklep zamierza to policzyć tego nie wiemy. Moliera 2 poformowało, że 5 października poda wynika tegorocznej akcji i przekażą sumę jaka ma zostać przelana na rzecz walki z chorobami nowotworami dzieci.
Sprawdź też: Kupiłeś ten produkt w Lidlu? Konieczne zwróć go do sklepu. Jest niebezpieczny
To już druga edycja akcji #dzienszpilek. W ubiegłym roku Moliera 2 przekazało Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową (Przylądek Nadziei) 31 250 złotych. Wielu aktywistów krytykuje sklep zwracając uwagę, że kwota powyżej 30 tys. złotych jest żenująco niska jak na firmę, w której jedna para butów kosztuje kilka tysięcy złotych. Znany dziennika modowy i bloger Michał Zaczyński wprost stwierdził, że akcje jest jedynie działaniem marketingowym „a chore dzieci przynętą”.
Czytaj również: Kapitał własny to często za mało, by wypłynąć na szerokie wody
Moliera 2, mimo że jest butkiem ekskluzywnym i kojarzącym się z luksusem już od dawno budzi wiele kontrowersji. Wiele osób zwraca uwagę na seksistowskie hasła reklamowe sieci. Na bilbordach między innymi w Warszawie można było zobaczyć wielkie plakaty okraszone hasłami: Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż, dlatego nowe buty kupuję z myślą o nim”. Dodatkowo akcję #dzienszpilek skomentowali na YouTubie blogerzy z Vogule Poland, którzy opisali jak wygląda praca w butikach Moliera 2 . Zwrócili oni uwagę na skandaliczne warunki jakie udostępniane są pracownikom i zachowania wobec nich, które ocierają się nawet o mobbing. W komentarzach pod filmem chłopaków w Vogule Poland pojawiło się wiele wypowiedzi potwierdzających te informacje.