Wielkie zmiany w PZU. Nowa strategia, cele i inicjatywy [RELACJA Z GALI]

2018-01-09 22:42

Nowy model działania, ambitne cele i konkretne inicjatywy – to główne elementy strategii do 2020 roku, którą Grupa PZU zaprezentowała we wtorek 9 stycznia 2018 r. podczas uroczystej gali w warszawskiej Hali EXPO XXI. Przedstawiamy, co i w jaki sposób zamierza osiągnąć w tym okresie największa spółka finansowa w Europie Środkowo-Wschodniej.

– Nowa strategia zawiera bardzo ambitne cele. W stosunku do ostatniego zamkniętego roku mamy ambicję podwyższenia ROE Grupy o ponad 7 p.p. do przeszło 22 proc. w roku 2020. Pozyskamy miliard złotych składki ubezpieczeniowej ze współpracy z bankami i milion nowych klientów dla banków – chcemy tworzyć relację dającą korzyści obydwu stronom. Istotnie zwiększymy nasze przychody w segmencie „zdrowie" do miliarda złotych w 2020 roku. Konsolidując rynek zarządzania aktywami i pomnażając oszczędności naszych klientów zwiększymy ponad dwukrotnie portfel, jakim dysponujemy, osiągając 65 mld złotych w zarządzaniu – powiedział Tomasz Kulik, CFO w Grupie PZU.

Sprawdź także: Prezes PZU: Nie chcemy bronić pozycji, ale zdobywać nowe obszary

Klient w centrum uwagi
Jednym z działań, które mają doprowadzić do realizacji tych celów jest zmiana modelu działania Grupy. Nowy łączy wszystkie aktywności Grupy PZU i integruje je wokół klienta: ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość i usługi assistance. Grupa definiuje się jako firma pomagająca klientom dbać o ich przyszłość.

Czytaj też: PZU z nowym prezesem. Został nim Paweł Surówka

– Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – podkreślił Paweł Surówka, prezes PZU SA.

Sztuczna inteligencja i BIG DATA
W nowej strategii PZU stawia także na sztuczną inteligencję i lepsze wykorzystanie baz danych. W celu zwiększenia liczby interakcji z klientami stworzy klub lojalnościowy oraz rozbuduje portal moje.pzu.pl, który będzie integrował usługi Grupy PZU w jednym miejscu i pozwoli klientom m.in. kontrolować posiadaną ochronę ubezpieczeniową, kupić nowe polisy, zlikwidować szkodę, zarządzać opieką zdrowotną, w tym terminami wizyt lekarskich, a także inwestować oraz korzystać z usług bankowych.

Zobacz również: BZ WBK kupił Deutsche Bank Polska za 1,29 mld zł

Ale to nie wszystko. PZU planuje realizację 12 kluczowych inicjatyw, które stanowią fundament nowej strategii, m.in. wdroży rozwiązania z dziedziny sztucznej inteligencji w zakresie komunikacji. Będzie to innowacyjne urządzenie telematyczne PZU GO. Umożliwi ono monitorowanie jazdę kierowców oraz rejestrację wypadków. Gdy takie zderzenie zostanie wykryte do kierowcy zadzwoni konsultant, który wezwie pomoc drogową lub karetkę. Urządzenie ma zostać wprowadzone jeszcze w 2018 r. - na początku dla kierowców posiadających AC, zaś docelowo również dla właścicieli OC.

Porozumienie z LOT-em i Allegro
Podczas gali poinformowano również o dwóch ważnych porozumieniach zawartych 9 stycznia 2018 r. – ze spółkami PLL LOT i Allegro. Jak podkreślała Magłorzata Sadurka, członek zarządu PZU SA, dzięki współpracy z LOT-em oferta PZU będzie szeroko dostępna, zaś klienci będą mieli do dyspozycji pełną ochronę podczas podróży i dostęp do nowoczesnych narzędzi diagnostyki. Umowa partnerska z Allegro pozwoli zaś na ubezpieczanie produktów już w momencie zakupu. Ubezpieczenie to ma być zintegrowane z procesami serwisu.

Sprawdź także: Nowe nazwiska i resorty w rządzie Morawieckiego. Kto jest kim? [REKONSTRUKCJA RZĄDU]

Grupa PZU jest największą instytucją finansową w Europie Środkowo-Wschodniej, która zarządza blisko 300 mld zł aktywów oraz cieszy się zaufaniem ponad 22 milionów klientów w pięciu krajach. Jest obecna w 80 proc. polskich gospodarstw domowych.

 

Źródło: Superbiz.pl, PZU

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze