Nieodzownym elementem świątecznych przygotowań jest zakup prezentów. To wyzwanie, które wymaga nie tylko wyobraźni, ale przede wszystkim czasu. Chcesz uniknąć biegania po zatłoczonych sklepach i stania w długich kolejkach do kas? Wybierz się na zakupy do sklepu internetowego. Nie ruszając się z domu, szybko, wygodnie i bez żadnych kolejek możesz kupić prezenty dla całej rodziny. Oszczędzisz nie tylko czas, ale i pieniądze. A korzystając z oferty Poczty Polskiej Paczka MINI, będziesz mieć gwarancję, że przesyłka dotrze na czas. Mało tego - zarówno nadawca, jak i adresat będą mogli śledzić losy przesyłki drogą elektroniczną.
Czas to pieniądz
Kupując w sklepach internetowych, płacisz nie tylko za towar, lecz także pokrywasz koszty przesyłki. Dlatego często cena przesyłki może decydować o opłacalności zakupu. Nic dziwnego, że sprzedający i klienci zastanawiają się, jaki rodzaj usługi wybrać - list polecony czy paczkę. Problem ten rozwiązała za ciebie Poczta Polska. Klienci kupujący niewielkie przedmioty w sieci mogą skorzystać z Paczki MINI.
Co to jest?
Paczka MINI łączy zalety przesyłek listowych i paczek. Na przykład płyty DVD, CD, książki, kosmetyki możesz teraz wysyłać specjalną niewielką przesyłką. Usługa ma niską cenę, ponieważ nadanie takiej paczki kosztuje zaledwie 8,50 zł z ubezpieczeniem. W tej cenie otrzymasz:
specjalne opakowanie - tylko w nim można nadać paczkę,
ubezpieczenie do 500 zł,
możliwość nadania paczki o wadze nieprzekraczającej 2 kg z zadeklarowaną wartością do 100 zł,
gwarantowany termin doręczenia przesyłki do maksymalnie 72 godzin, czyli do 3 dni,
elektroniczne (przez SMS lub e-mail) potwierdzenie odebrania przesyłki, którą wraz z adresatem będziesz mógł śledzić za pośrednictwem specjalnej aplikacji internetowej.
Dla kogo Paczka MINI?
To rozwiązanie dla wszystkich, którzy często wysyłają przedmioty niewielkiej wartości, np. dla sklepów internetowe czy osób handlujących płytami DVD, CD i książkami w popularnych serwisach aukcyjnych.
Dzięki tej przesyłce e-sprzedawcy mogą obniżyć koszty wysyłki, nie rezygnując z jakości i terminowości.
Jak to działa?
Paczkę nadaje się jedynie w dedykowanym tej usłudze opakowaniu. Kupić je możesz w placówce pocztowej lub za pośrednictwem sklepu internetowego www.filatelistyka.poczta-polska.pl. Opakowanie służy do jednorazowego wykonania usługi.
Gdy otrzymasz opakowanie - zarejestruj usługę na stronie: www.e-nadawca.poczta-polska.pl/indywidualni/, wprowadzając dane nadawcy i adresata. Następnie wybierz z listy placówkę pocztową, z której zostanie wysłana przesyłka.
Wprowadzenie danych do systemu ułatwi zarówno nadawcy, jak i adresatowi śledzenie paczki. Nadawca otrzyma też powiadomienie o jej odbiorze lub odmowie odbioru oraz potwierdzenie przyjęcia przesyłki.
Awizo SMS-em lub e-mailem
Poczta nie spoczywa na laurach i oferuje swoim klientom dwie wersje awizo. Obok tradycyjnego papierowego, dostarczanego przez listonosza, jest też bezpłatne awizo elektroniczne - eINFO: awizo. Jeżeli listonosz nie będzie mógł doręczyć listu lub paczki, poczta wyśle do adresata wiadomość z informacją o numerze przesyłki oraz adresem placówki, w której można ją odebrać.
Jeśli chcesz skorzystać z tej formy powiadamiania, wystarczy złożyć w placówce pocztowej pisemną dyspozycję i wskazać, którą opcję wybierasz - SMS czy e-mail. To bardzo wygodne rozwiązanie, zwłaszcza wtedy, gdy dłużej pracujesz lub gdzieś wyjeżdżasz.
Ale to nie koniec innowacyjnych rozwiązań. Nadając list polecony, możesz także skorzystać z elektronicznego potwierdzenia doręczenia albo zwrotu. Wystarczy wpisać numer telefonu komórkowego albo adres e-mail na dowodzie nadania. Informacja o statusie przesyłki zostanie wysłana na podany numer telefonu albo e-mail w momencie jej odebrania lub ewentualnego zwrotu.