Darmowy internet dla każdego

i

Autor: Shutterstock

Zarobki polskich blogerów. Ile biorą za posty sponsorowane?

2017-12-13 17:31

Jeszcze kilka lat temu nikt nawet nie myślał, że pojawią się nowe zawody, takie jak bloger, youtuber, influencer czy gamer. Tymczasem na pracy w Internecie i budowaniu swojej marki w sieci można zarobić niemałe pieniądze. Najpopularniejsi influencerzy mogą liczyć sobie za kampanie reklamowe nawet kilkanaście tysięcy złotych. Zarabianie w Internecie na publikowaniu treści to coraz popularniejsza forma zdobycia pieniędzy, szczególnie wśród młodych. Ile można dostać za publikowanie postów na blogu? O tym mówi najnowszy raport „Zarobki polskich blogerów".

Z raportu „Zarobki polskich blogerów" wynika, że średnio 672 zł można otrzymać za post na blogu w barterze, 1853 zł za post na blogu z wynagrodzeniem, 739 zł za posty w mediach społecznościowych. Z badania wynika, że najpopularniejszym sposobem na zysk w internecie jest publikowanie postów na blogu za wynagrodzeniem (odpowiedziało tak 57 proc. ankietowanych), post na blogu w rozliczeniu barterowym (42 proc. przypadków), posty w mediach społecznościowych (41 proc. odpowiedzi). 22 proc. odpowiedziało, że zarabia na linki afiliacyjnych oraz 14 proc. na banerach reklamowych. 14 proc. twierdzi, że zarabia na wiedzy i usługach związanych z blogiem.

Polecamy: Star Wars: Ostatni Jedi. Premiera 14 grudnia. Ile zarobi na tym Disney?

84 proc. blogerów to kobiety, a najwięcej przedstawicieli blogosfery ma między 26 a 35 lat (40,7 proc. odpowiedzi).
Najpopularniejsze kategorie blogów to te z dziedziny lifestyle (15,2 proc. odpowiedzi), kulinaria (14,4 proc.) i uroda (12 proc.).
Najczęściej blogerzy używają Facebooka (91 proc.) oraz Instagrama (89 proc.).

Blogerzy zarobili średnio 4650 zł w 2016 roku na blogowaniu. Tytlko dla 4 proc. blogerów ich blog jest jedynym źródłem utrzymania, a dla 6 proc. jednym z głównych źródeł dochodu. 40 proc. z nich realizuje wpisy sponsorowane.
Średnia stawka reklamowa na blogu to 394,92 zł za kampanie barterowe (minimalna wartość barteru), 870 zł za wpis z wynagrodzeniem; 493,50 za post w mediach społecznościowych oraz średnio 2607,31 zł za wyjazd sponsorowany.

 

Źródło: /blog-media.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze