Z raportu „Zarobki polskich blogerów" wynika, że średnio 672 zł można otrzymać za post na blogu w barterze, 1853 zł za post na blogu z wynagrodzeniem, 739 zł za posty w mediach społecznościowych. Z badania wynika, że najpopularniejszym sposobem na zysk w internecie jest publikowanie postów na blogu za wynagrodzeniem (odpowiedziało tak 57 proc. ankietowanych), post na blogu w rozliczeniu barterowym (42 proc. przypadków), posty w mediach społecznościowych (41 proc. odpowiedzi). 22 proc. odpowiedziało, że zarabia na linki afiliacyjnych oraz 14 proc. na banerach reklamowych. 14 proc. twierdzi, że zarabia na wiedzy i usługach związanych z blogiem.
Polecamy: Star Wars: Ostatni Jedi. Premiera 14 grudnia. Ile zarobi na tym Disney?
84 proc. blogerów to kobiety, a najwięcej przedstawicieli blogosfery ma między 26 a 35 lat (40,7 proc. odpowiedzi).
Najpopularniejsze kategorie blogów to te z dziedziny lifestyle (15,2 proc. odpowiedzi), kulinaria (14,4 proc.) i uroda (12 proc.).
Najczęściej blogerzy używają Facebooka (91 proc.) oraz Instagrama (89 proc.).
Blogerzy zarobili średnio 4650 zł w 2016 roku na blogowaniu. Tytlko dla 4 proc. blogerów ich blog jest jedynym źródłem utrzymania, a dla 6 proc. jednym z głównych źródeł dochodu. 40 proc. z nich realizuje wpisy sponsorowane.
Średnia stawka reklamowa na blogu to 394,92 zł za kampanie barterowe (minimalna wartość barteru), 870 zł za wpis z wynagrodzeniem; 493,50 za post w mediach społecznościowych oraz średnio 2607,31 zł za wyjazd sponsorowany.
Źródło: /blog-media.pl