Praktycznie nikt nie wyobraża sobie świąt Bożego Narodzenia bez ubranej choinki w domu. To pod nią dzieci znajdują prezenty, a lampki choinkowe bez wątpienia wprawiają w iście bożonarodzeniowy nastrój. Jak wynika z badań Hiper-Com Poland i Grupy Mobilnej Qpony-Blix aż 68 proc. dorosłych Polaków zamierza w tym roku kupić choinkę, nie wszyscy jednak zdecydują się na drzewko z lasu. Ponad połowa ankietowanych wybrała zakup choinki sztucznej, żywa będzie zdobiła domy blisko 40 proc. badanych.
Zobacz również: Modny jak Polak i Polka? Jakimi jesteśmy konsumentami odzieżowymi na tle regionu
Osoby, które deklarują zakup choinki żywej przede wszystkim podkreślają tradycję, a także jej zapach, który sprawia, że w całym domu czuć atmosferę świąt. Z kolei zwolennicy drzewek sztucznych podnoszą jej ekologiczny wymiar i oszczędność pieniędzy. Jak zauważa cytowana przez serwis money.pl Katarzyna Grochowska z Hiper-Com Poland liczba osób deklarujących zakup drzewka regularnie spada. Częściej polskie rodziny odchodzą od tradycji i święta spędzają poza domem na zagranicznych bądź krajowych wyjazdach.
Źródło: money.pl