SuperBiz wiadomości Pieniądze znikają z konta! Banki ostrzegają przed złośliwym oprogramowaniem

Pieniądze znikają z konta! Banki ostrzegają przed złośliwym oprogramowaniem

29.06.2017, godz. 11:31
hakerzy, atak, USA
foto: dreamstime

Ataki hakerskie zdarzają się coraz częściej, a po grasującym ostatnio w całej Europie wirusie Petya, trzeba szczególnie uważać na fałszywe wiadomości mailowe. Złośliwe oprogramowanie nie ominęło również systemów bankowych. ING Bank Śląski, mBank i Bank Zachodni WBK ostrzegają przez wirusami przesyłanymi w mailach.

Banki ostrzegają przed atakami hakerów!
Ostrzeżenie kilku banków przed zainfekowanymi mailami ma być spowodowane przesyłaniem przez cyberprzestępców załączników do wiadomości mailowych, które posiadają groźne wirusy. Hakerzy, podszywając się pod instytucje zapraszają również do wejścia na „oficjalną" stronę, która okazuje się złośliwym oprogramowaniem. Podczas logowania do takiego serwisu wykradzione zostają dane użytkownika: login i hasło. Po ich przejęciu przestępcy logują się do panelu klienta i zlecają przelew na wyznaczone konto, w ten sposób kradnąc pieniądze z konta!

Zobacz także: Superszybki Internet do 2025 roku w każdym domu. Rusza porozumienie o 5 G dla Polski

W tym przypadku może nie pomóc nawet weryfikacja za pomocą SMS, ponieważ kod jednorazowy, który normalnie podawany jest by zakończyć procedurę przelewu ma służyć w tym przypadku jako „potwierdzenie o zmianie formatu konta", a informacja pojawia się na ekranie użytkownika komputera. Jeśli nieświadomy niczego klient zatwierdzi wiadomość o fałszywych zmianach, tym samym zaakceptuje przelew, który wykonał na swoje konto haker.
Przed takim oszustwem ostrzega mBank, który prosi, aby dokładnie sprawdzać treść otrzymanego od banku SMS-a oraz czy kwota w nim podana zgadza się z wykonywaną przez klienta płatnością.

Sprawdź również: mBank ostrzega przed groźnym wirusem!

W ING Banku Śląskim żniwo z kolei zbiera wirus, który po otwarciu zainfekowanego załącznika do maila szyfruje dyski i blokuje dostęp do komputera i smartfona. Bank sugeruje jak najszybsze wyłączenie urządzenia po zainfekowaniu, odłączenie zewnętrznych nośników certyfikatów do logowania oraz natychmiastową zmianę haseł na wszystkich urządzeniach z których korzystano z bankowości elektronicznej.

Hakerzy nie pominęli także Banku Zachodniego WBK, który przestrzega przed fałszywymi stronami serwisów szybkich płatności. Instytucja prosi klientów o weryfikowanie prawdziwości stron www, zanim rozpocznie się logowanie oraz o nieklikanie w podejrzane linki przesyłane w mailach.

 

Źródło: /tvn24.pl

Więcej
REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: