Organizator wesel - jeden z naszych "45 pomysłów na biznes"

2016-02-20 7:00

Organizacja wesela jest zadaniem trudnym i stresującym, które zabiera mnóstwo czasu, dlatego coraz więcej par decyduje się na powierzenie jej specjalistom.

Firma organizująca wesela to dobry pomysł na biznes przede wszystkim w dużym mieście, gdzie więcej jest młodych par, które stać na huczny ślub, ale nie mają czasu na absorbujące przygotowania. Często też klientem profesjonalnych agencji są pary, które pracują za granicą i w Polsce biorą ślub. Z otwarciem własnej agencji, nie powinno być problemu, ponieważ nie trzeba starać się o żadne specjalne pozwolenia. Warto jednak pamiętać, że jest to biznes sezonowy- liczba zleceń rośnie wiosną i latem (zwłaszcza w czerwcu i w lipcu), natomiast zima to raczej martwy okres. Jeśli więc nie zarobisz wystarczających pieniędzy w sezonie, to potem możesz mieć problemy z utrzymaniem firmy. Działalność może prowadzić jedna osoba, ale w najgorętszym okresie przydadzą się dodatkowi pracownicy, którzy pomogą dopiąć wszystko na ostatni guzik.



Konsultant ślubny w praktyce



Organizowanie ślubów to przede wszystkim praca w terenie. Na pewno musisz mieć dostęp do internetu, ponieważ z klientami oraz podwykonawcami często będziesz kontaktować się drogą mailową. Niezbędne jest także prawo jazdy i samochód, którym szybciej przemieścisz się z miejsca na miejsce i dzięki temu zaoszczędzisz cenne minuty.

Przygotuj się na brak wakacji i nienormowany czas pracy, niekiedy od rana do nocy. Twoi klienci zwykle pracują, więc na spotkania będą umawiać się wieczorami. W ciągu dnia możesz załatwiać inne sprawy, na przykład omówić szczegóły z fotografem czy poszukać odpowiednich noclegów. Ta profesja to nie tylko planowanie i organizowanie. W dniu uroczystości również musisz czuwać nad przebiegiem imprezy, tak więc soboty (i czasem niedziele) będziesz mieć zajęte.
Konsultant powinien być także pedantyczny i skrupulatny. Organizacja dużych wesel rusza już na rok przed datą imprezy, więc wszystkie informacje muszą być uporządkowane, tak żeby w ferworze przygotowań o niczym nie zapomnieć.



Dobre kontakty to podstawa



Działalność organizatora ślubów opiera się przede wszystkim na współpracy z podwykonawcami oraz innymi firmami. Ty wynajmujesz salę, załatwiasz catering oraz tort u cukiernika, szukasz noclegów dla gości i dobrej drukarni, gdzie można zamówić wykonanie zaproszeń, negocjujesz ceny z kapelą weselną, fotografem i kamerzystą, a także wybierasz dekoracje, czeto również transport dla gości i młodej pary. Niewielki odsetek klientów woli część spraw załatwić samodzielnie, np. znaleźć lokal, wybrać menu czy zespół. Większość jednak powierza całą organizację konsultantowi. Dobrze jest więc znaleźć sprawdzonych podwykonawców, z którymi przyjdzie ci współpracować. Zanim zdecydujesz się na trwałą kooperację, możesz wypróbować kilka firm. Jeśli będziesz zadowolony z ich usług, spróbuj wynegocjować ze stałymi podwykonawcami niższe stawki. Będzie się to opłacać zarówno tobie, jak i podwykonawcom, ponieważ staniesz się ich stałym klientem, który często składa duże zamówienia. Dodatkowo pewność, że wybrana przez ciebie cukiernia jest niezawodna, fotograf i wodzirej dobry, a potrawy smaczne nie tylko ułatwi ci przygotowania, ale również zmniejszy stres i … zagwarantuje sukces przedsięwzięcia.

Więcej na ten temat przeczytasz w naszej książce "45 pomysłów na biznes". Książka dostępna w kioskach.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze