Takie dane przynosi raport Fundacji Przedsiębiorczości Kobiet. Katarzyna Wierzbowska, szefowa Fundacji w rozmowie z IAR podkreśla, że wiele kobiet narzeka na brak wsparcia ze strony swoich najbliższych, którzy odradzają odchodzenie "z etatu" i zakładanie własnej firmy.
Zobacz także: Posłowie proponują Dzień Przedsiębiorcy. Nie chcą go… sami przedsiębiorcy!
Anna Podyma (jedna z 200 najbardziej wpływowych kobiet w polskim sektorze finansowym według Instytutu Innowacyjna Gospodarka), wyjaśnia z kolei, że najważniejsza w tworzeniu własnego biznesu jest pewność siebie i swoich decyzji. Tmczasem kobiety przed rozpoczęciem działalności mają dużo wątpliwości - czy dadzą sobie radę, czy mają odpowiednie kwalifikacje, czy pogodzą pracę z obowiązkami rodzinnymi. Mężczyźni nie zadają sobie tych pytań, po prostu działają.
Z raportu firmy Deloitte oraz organizacji Business and Industry Advisory Committee wynika, że warunkiem zwiększenia liczby kobiet w biznesie jest polityka promująca ich przedsiębiorczość, prowadzona przez rządy przy wsparciu organizacji społecznych i biznesowych. Autorzy badań podkreślają, że niebagatelne znaczenie mają tu czynniki kulturowe, mentalne i społeczne.
Źródło: polskieradio.pl, oprac. MK