Badanie wykazało, że użytkownicy mytaxi match znacząco różnią się od użytkowników mytaxi. Korzystający z ridesharingu w taksówce są o wiele młodsi, a także bardziej mobilni, otwarci na nowe znajomości, regularnie korzystają z mediów społecznościowych i aplikacji.
Według badanych głównymi czynnikami decydującymi o zainteresowaniu mytaxi match są:
oszczędność pieniędzy – 94 proc.,
poznawanie nowych ludzi – 16 proc.,
ograniczenie emisji spalin, zmniejszenie korków i bycie ,,eco friendly" – 12 proc.
Zobacz także: myTaxi wchodzi na kolejny duży rynek i proponuje przejazdy na połowę ceny
Nowa generacja użytkowników taksówek
Jeśli chodzi o profil użytkowników, z mytaxi match korzystają głównie osoby w wieku 22-39 lat (82 proc.). W przedziale wiekowym powyżej 40 lat znajduje się jedynie 10 proc. użytkowników mytaxi match, podczas gdy wśród pasażerów klasycznej usługi mytaxi stanowią oni aż 42 proc.
– Udostępniając naszym pasażerom alternatywę w postaci współdzielenia taksówki z mytaxi match stworzyliśmy zupełnie nową grupę użytkowników taksówek – mówi Krzysztof Urban, dyrektor zarządzający mytaxi w Polsce – Rozwiązanie takie jak mytaxi match to dobry kompromis pomiędzy wygodą korzystania z taksówki i oszczędnością na kosztach przejazdu, ponieważ cena za współdzielony przejazd może być nawet o 50 proc. tańsza.
Ponad połowa użytkowników mytaxi match deklaruje, że poświęca dużo czasu swojej karierze, czas wolny spędza na mieście, a media społecznościowe i aplikacje to ich główne środki komunikacji. Dla użytkowników klasycznych taksówek te wartości są mniej ważne. Obie grupy różni również korzystanie z mediów – prawie połowa użytkowników mytaxi match nie czyta dzienników ani magazynów, za to dla ponad 60 proc. z nich Twitter i Facebook są głównym źródłem informacji. To co łączy użytkowników mytaxi match i mytaxi to dbałość o efektywne wykorzystywanie czasu i otwartość na nowe doświadczenia – ponad 80% badanych w obu grupach wskazuje je jako ważne.
Ridesharing konkurencją dla komunikacji miejskiej?
W czołówce najczęściej wybieranych środków transportu codziennego jest komunikacja miejska (43 proc.) i własny samochód (37 proc.), jednak w weekendy ponad połowa badanych deklaruje, że bardzo często wybiera rower. Z taksówek w dni powszednie użytkownicy korzystają średnio raz w tygodniu – aż 42 proc. badanych deklaruje taką częstotliwość. W weekendy taksówki są bardzo częstym środkiem transportu dla prawie 40% uczestników badania.
Sprawdź koniecznie: Uber będzie taksówką. Firma podjęła decyzję
Zalety mytaxi match takie jak oszczędność kosztów, poznawanie nowych ludzi i ekologia, powodują, że osoby rzadziej korzystające z taksówek dostrzegły w nich potencjał i alternatywę dla innych środków transportu, takich jak:
- tradycyjne taksówki – wskazywane przez 69 proc. badanych,
- przewóz osób – wskazywany przez 50 proc. badanych,
- komunikacja miejska (autobusy, metro, tramwaje) – wskazywana przez ponad 40 proc. badanych.
Badani zdecydowanie rzadziej wskazują natomiast współdzielenie taksówki jako alternatywę dla własnych środków transportu, czyli samochodu lub motoru czy roweru, a także usług carsharingowych. – Wyniki naszego badania po raz kolejny potwierdzają, że mieszkańcy stolicy są bardzo przywiązani do korzystania z własnego samochodu – zauważa Krzysztof Urban – W kwestii edukacji o multimodalności transportu, czyli wzajemnego uzupełniania się jego składowych, jest jeszcze wiele do zrobienia.
Jak działa mytaxi match?
mytaxi match łączy pasażerów zamawiających kurs z różnych miejsc, ale wybierających miejsce docelowe na podobnej trasie. Koszt przejazdu taksówką, obejmujący opłatę startową oraz wspólnie przejechany odcinek, jest dzielony proporcjonalnie do przejechanego dystansu między dwóch pasażerów. W wypadku, gdy aplikacja nie znajdzie pasażerowi partnera do przejazdu, pasażer odbędzie standardowy kurs, jednak z gwarantowaną 40% zniżką. Aby skorzystać z mytaxi match wystarczy na głównym ekranie w aplikacji mytaxi wybrać suwakiem funkcję „match". Więcej informacji o usłudze znajduje się pod adresem: www.mytaxi.com/match.