Praca zdalna w ostatnim czasie niewątpliwe zyskała na wartości. Choć wiele firm przekonało się do niej, większość z nas już długo oczekiwała powrotu do swojego miejsca pracy. Stopniowe odmrażanie gospodarki daje taką możliwość, ale zanim to nastąpi zarówno pracodawcy, jak i pracownicy, będą musieli wdrożyć zmiany. W najbliższym czasie będzie ich wiele - nawet w sposobie podróżowania do pracy. Według najnowszych badań, część Polaków, dotychczas wybierająca komunikację publiczną jako preferowany środek transportu do pracy, zmieni przyzwyczajenia i zacznie poruszać się samochodami[1]. W trosce o bezpieczeństwo i komfort podróżujących Uber wprowadził rozwiązania ułatwiające przemieszczanie się do i z pracy, jak również zamawianie posiłków do biura i domu.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Uber Eats chwali się nowym rekordem. Na mapie Polski już 31 lokalizacji
Europa stawia na ridesharing
Jak pokazują dane firmy Uber w ciągu ostatnich trzech miesięcy tylko w Europie popyt na usługi dla firm wzrósł o 120 proc.[2] Co przekonuje pracodawców do korzystania z platformy? W odpowiedzi na kryzys zdrowotny, Uber przyspieszył rozwój swoich produktów dla firm. W ten sposób firma odpowiada na potrzeby przedsiębiorców i ich pracowników w nowej rzeczywistości. Uber dla Firm umożliwia firmom tworzenie dopasowanych i bezpiecznych programów dojazdu do miejsca pracy, korzystając z dotychczasowych wariantów przejazdów, takich jak UberX lub Uber Select. Usługa obejmuje wyznaczanie stref odbioru i punktu docelowego oraz budowanie spersonalizowanego harmonogramu w celu zapewnienia pracownikom bezpiecznego transportu w tradycyjnych godzinach lub w porach wynikających z nowego trybu pracy zmianowej.
Z kolei Uber Eats dla firm ułatwi możliwość wyżywienia pracowników w tych firmach, które z uwagi na konieczność zachowania niezbędnego dystansu, musiały zrezygnować z dostępu do współdzielonej kuchni. Ponadto, elastyczność usługi umożliwia również zamawianie posiłków osobom pracującym z domu lub w delegacji.
Rozszerzenie usług biznesowych jest wynikiem zaobserwowanego trendu zwiększonej liczby przejazdów z aplikacją między 9:00 a 17:00 w dni powszednie w okresie od marca br. Fakt ten potwierdził CEO Uber Dara Khosrowshahi, podczas telekonferencji dla inwestorów spółki w połowie maja. W efekcie firma postawiła na rozwijanie usług dla biznesu, co przełożyło się również na stworzenie nowych możliwości dla kierowców i kurierów.
- Uber angażuje się w tworzenie innowacyjnych i bezpiecznych rozwiązań, odpowiadających na potrzeby przedsiębiorstw w nowej rzeczywistości. Zaobserwowaliśmy, że nasza platforma i technologie przynoszą dodatkową wartość zarówno firmom z sektora MŚP, jak i korporacjom. Dokładamy wszelkich starań, by wspierać klientów biznesowych i ich pracowników w zakresie najbezpieczniejszych i najbardziej efektywnych kosztowo rozwiązań w okresie odmrażania gospodarki - mówi Michał Konowrocki, CEE Cities Lead w firmie Uber.
Prostota i wygoda użytkowania
Proces dołączenia firmy do platformy jest prosty i bezpłatny. Może ona zarejestrować się na stronie business.uber.com i utworzyć konta pracowników w ciągu kilku godzin. Za pośrednictwem jednego profilu biznesowego, firmy mogą uzyskać dostęp do wszystkich dostępnych produktów Uber (takich jak UberX, Uber Select, Green itp.), bez konieczności dokonywania płatności z góry, subskrypcji lub ponoszenia innych wydatków. Partnerzy usługi płacą tylko za zrealizowane przejazdy lub zamówione posiłki. Platforma oferuje również swoim klientom przejrzysty panel klienta do zarządzania całościowych rachunkiem, z łatwymi w użyciu opcjami płatności faktur.
ZOBACZ TAKŻE: Aplikacja kolejnego banku obok PKO BP i mBanku trafia do Huawei AppGallery
Uber dla firm dostępny jest w każdym mieście w Polsce, w którym działa aplikacja. Ponadto, już teraz Uber dla Firm funkcjonuje w 23 krajach na całym świecie, współpracując z 65 tys. przedsiębiorstw.
Bezpieczeństwo na pierwszym miejscu
Jeszcze kilka miesięcy temu optymalizacja kosztów, wygoda użytkowania oraz niezawodność usług decydowała o wyborze partnerów biznesowych. Dziś na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo. Uber także wprowadził szereg działań w celu zwiększenia higieny użytkowników swoich usług:
● Udostępnienie przesłon ochronnych dla kierowców. Pierwsza partia przesłon została rozdystrybuowana w ubiegłym miesiącu. Uber planuje udostępnić przesłony większości aktywnych kierowców we wszystkich miastach w Polsce, na wszystkich produktach (X, Select, Black) do końca czerwca.
● Instrukcje bezpieczeństwa (dołączone do przesłon) edukujące i przypominające wszystkim użytkownikom o wytycznych z zakresu bezpieczeństwa.
● Lista wytycznych dla kierowców i dostawców.
● Lista wytycznych dla pasażerów.
● Zwrot kosztów za zakup środków ochrony osobistej dla każdego kierowcy i dostawcy
● Nowa polityka anulowania przejazdu: kierowcy otrzymają możliwość bezkosztowego anulowania przejazdu, jeżeli pasażer nie będzie posiadał maski. Analogiczne rozwiązanie zyskają pasażerowie. Decyzja o odwołaniu przejazdu musi być podyktowana względami bezpieczeństwa. Kodeks społeczności Ubera zabrania dyskryminacji kogokolwiek ze względu na rasę czy kraj pochodzenia.
● Nowy system informacji zwrotnej dot. zdrowia i higieny: pasażerowie oraz kierowcy w ramach aplikacji są proszeni o potwierdzenie stosowania się do zasad bezpieczeństwa i higieny. Naruszenia tych norm stanowią podstawę do utraty dostępu do aplikacji.
● Materiały edukacyjne WHO: Na podstawie konsultacji ze Światową Organizacją Zdrowia, Uber przygotował materiały edukacyjne dotyczące przejazdów współdzielonych i dostaw jedzenia. Informacje te są udostępniane pasażerom, kierowcom, kurierom i restauracjom.