Wzrost Uber Eats w Polsce...
Dynamiczny rozwój usługi widoczny jest również w rosnącej liczbie miast. Mimo pandemii, tylko w ostatnim czasie platforma trafiła do kolejnych 10 miejscowości, oferując restauracjom możliwość wsparcia ich biznesu w tych wyjątkowych okolicznościach, a użytkownikom dostęp do ulubionych lokali z poziomu smartfona i we własnym domu. W tym tygodniu do aplikacji dołączają kolejne miasta, dzięki czemu w całej Polsce usługa będzie dostępna już w 31 lokalizacjach - już w czwartek 21 maja Uber Eats zawita do dwóch miast w woj. lubuskim. W ostatnim kwartale platforma rozszerzyła swoje portfolio o miasta w województwach mazowieckim, warmińsko-mazurskim i śląskim - czytamy w komunikacie prasowym.
ZOBACZ RÓWNIEŻ: Uber wprowadza nową usługę. Uber Medics dla pracowników służby zdrowia
Dziś na Śląsku do aplikacji dołączyły kolejne 4 miasta, z blisko 40 restauracjami. Dzięki temu mieszkańcy Dąbrowy Górniczej, Rybnika, Tychów oraz Bielska Białej mogą już zamawiać ulubione dania z restauracji dostępnych na platformie. W tym miesiącu Uber Eats dotarł również do Bytomia, co w efekcie oznacza, że tylko na terenie województwa Śląskiego aplikacja jest dostępna dla przeszło 3 mln mieszkańców.
...i w Europie
Tendencja wzrostowa w Polsce odzwierciedla się w liczbach: w kwietniu tego roku liczba nowych restauracji na platformie była o 188 proc. wyższa niż w styczniu. W tym samym czasie platforma odnotowała ponad 67 proc. wzrost liczby nowych restauracji w całej Europie i ponad 97 proc. na świecie.
Najchętniej pobierana aplikacja
Pandemia przyczyniła się również do wzrostu zainteresowania aplikacjami do zamawiania żywności z dostawą, przez nowych użytkowników. W efekcie w okresie od marca do kwietnia br. Uber Eats utrzymał swoją pozycję najpopularniejszej aplikacji w swojej kategorii. Wzrost pobrań aplikacji jest również widoczny w Polsce, gdzie w okresie marzec-maj wyniósł 126 tys.
Wsparcie dla przedsiębiorstw i bezpieczeństwo
Od początku trwania pandemii Uber Eats wprowadził szereg inicjatyw mających na celu pomoc w zapewnieniu bezpieczeństwa dostaw oraz wsparcie zarówno lokalnych biznesów restauracyjnych, jak i dostawców i klientów. Dzięki usłudze Uber Eats restauratorzy zyskali dodatkowe możliwości prowadzenia swojej działalności w tym czasie oraz dostęp do większej ilości klientów w swoich miastach.
Pakiet narzędzi przygotowany przez Uber Eats obejmuje m.in.:
● Możliwość rozliczania płatności dziennie zamiast tygodniowo,
● Przyśpieszenie procesu dołączenia restauracji do platformy Uber Eats,
● Wprowadzenie opcji “Pick Up” - możliwości odbioru osobistego dla wszystkich restauracji, bez pobierania dodatkowej prowizji,
● Dostawę bezkontaktową, która pozwala kurierom na pozostawianie zamówienia pod drzwiami lub w wyznaczonym miejscu, dla zwiększenia bezpieczeństwa.
● Akcje promocyjne skierowane na zwiększenie zainteresowanie lokalnymi restauracjami.
● Stała komunikacja z użytkownikami aplikacji, zawierająca informacje o wytycznych organów ds. zdrowia publicznego, zalecenia dotyczące bezpieczeństwa i higieny oraz działań firmy związanych z pandemią koronawirusa.
● Zwrot wydatków na środki ochrony osobistej, a także rekompensata finansowa dla partnerów realizujących dostawy w przypadku zdiagnozowania u nich COVID-19.
Wprowadzone działania już teraz pokazują, że dla restauracji współpraca z Uber Eats okazała się szybkim sposobem na dostosowanie się do trudnej sytuacji w jakiej znalazł się rodzimy rynek gastronomiczny.
- Już na początku pandemii dostrzegliśmy silną i rosnącą potrzebę lokalnych restauracji, by dotrzeć do konsumentów w nowy sposób. Jesteśmy dumni z możliwości wsparcia jak największej liczby restauracji w tym trudnym czasie - mówi Charity Safford, Dyrektor Generalny Uber Eats na Europę Północną i Środkowo-Wschodnią.