Facebook Marketplace zadebiutował w październiku 2016 roku. Na początek został wprowadzony w: Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Australii i Nowej Zelandii. Od drugiej połowy br. sekcja jest również dostępna w 17 europejskich krajach. Jak donosi TechCrunch, Facebook postanowił rozszerzyć ofertę w swoim wirtualnym markecie o samochody.
Chociaż auta z Marketplace, podobnie jak i sama funkcjonalność, nie są jeszcze dostępne w Polsce, użytkownicy aplikacji mobilnej w naszym kraju mogą robić zakupy za pośrednictwem Facebooka w Sklepie. Aby skorzystać z tej funkcjonalności, należy otworzyć sekcję „Sklepy", która znajduje się w menu rozszerzonym obok takich kategorii, jak „Znajomi", „Grupy" czy „Miejsca w pobliżu".
Na razie w polskiej wersji językowej Sklepu dostępne są cztery kategorie produktów: „Odzież", „Zdrowie i uroda", „Biżuteria i dodatki" oraz „Kwiaty i upominki". Aplikacja działa na podobnej zasadzie co popularne w Polsce platformy sprzedażowe – Allegro czy OLX. Po wybraniu odpowiedniej kategorii można przeglądać dostępne produkty. Aby dokonać zakupu, należy dotknąć palcem ikony z przedmiotem i wybrać buton „Zapłać w witrynie". Następnie użytkownik zostaje przekierowany do witryny promees.pl, gdzie może sfinalizować transakcję.
Obecnie dostęp do Facebook Marketplace mają mieszkańcy 17 europejskich krajów. Wśród nich znalazły się: Austria, Belgia, Czechy, Dania, Finlandia, Grecja, Niemcy, Węgry, Irlandia, Włochy, Luksemburg, Holandia, Norwegia, Portugalia, Hiszpania, Szwecja i Szwajcaria. Facebook pracuje nie tylko nad sekcją Marketplace, ale także nad działami z ofertami pracy, nad sprzedażą biletów, przeglądami najlepszych ofert z eBaya czy wreszcie – nad wejściem na rynek nieruchomości.
Zobacz też: Facebook będzie płatny
Przeczytaj także: Facebook zatrudnił dodatkowe 3 tys. osób do zwalczania drastycznych treści
Polecamy: Metoda na wnuczka działa na Facebooku! Uważaj na oszustów
Oprac. na podst. komputerswiat.pl, mobileappdaily.com, facebook.com