Firma Morele, posiadająca 1,5 proc. udziału w całym polskim rynku e-commerce, może pochwalić się bardzo dobrymi wynikami finansowymi. Ostatni rok fiskalny, zakończony w marcu 2021 r., spółka zamknęła z GMV (obrót na platformie) na poziomie 1,3 mld zł (wzrost o około 30 proc. rdr) oraz wynikiem EBITDA w wysokości ponad 50 mln zł. W bieżącym roku spółka planuje przyspieszyć tempo wzrostu.
ZOBACZ: Prawie 90 proc. nastolatków w Polsce gra w gry komputerowe. Jak to wpływa na ich rozwój?
- Kluczowym elementem budującym potencjał wzrostu w przyszłości jest przekształcenie naszego sklepu z elektroniką użytkową w „multiwertykalną” platformę, na której oferta produktowa znacznie wychodzi poza te obszary, z którymi do tej pory była kojarzona nasza firma. Ponadto, swoją działalność opieramy na modelu hybrydowym, który łączy tradycyjny sklep internetowy z platformą marketplace i umożliwia klientom zakupy od różnych sprzedawców w jednym miejscu - mówi Michał Pawlik, CEO i współzałożyciel Morele.
Firma Morele ma przed sobą ambitny plan - w ciągu najbliższych 5 lat chce znaleźć się w TOP3 polskiego rynku e-commerce. Zdaniem Michała Pawlika uda się to osiągnąć m.in. poprzez koncentrację na ułatwieniu klientom znalezienia odpowiedzi na pytanie “co kupić”, bez konieczności wyszukiwania informacji o produkcie np. na forach internetowym. - Skupiamy się przede wszystkim na wdrażaniu narzędzi, które nie tylko ułatwiają zakupy w Internecie, ale również pozwalają zaoszczędzić cenny czas przy wyborze produktu, który będzie spełniał oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy świadomi, że nasze podejście różni się od podejścia innych firm, które starają się dostarczać odpowiedź na pytanie “gdzie kupić”. Mamy jednak nadzieję, że dzięki tej odmiennej koncepcji w przyszłości uda nam się zdobyć przewagę na rynku. Chcemy szybciej osiągnąć wyznaczony cel oraz podtrzymać dynamikę wzrostu, stąd też decyzja o pozyskaniu nowego inwestora finansowego, który wesprze nasze ambicje - dodaje Pawlik.
Pozyskane środki Morele chce przeznaczyć przede wszystkim na zwiększenie rozpoznawalności marki, akwizycję nowych klientów oraz inwestycje w technologię.