Kamil Koç, spółka założona w 1926 roku, operuje w 61 miastach w całej Turcji. W 2018 r. autobusami tej marki podróżowało ponad 20 milionów pasażerów. Firma zostanie w pełni zintegrowana z siatką połączeń FlixBusa, który oferuje obecnie ponad 350 000 połączeń dziennie do ponad 2 000 miejsc docelowych w 28 krajach Europy oraz w Stanach Zjednoczonych.
ZOBACZ TEŻ: Flixbusem pojedziemy z Kijowa do Warszawy! Nowy kierunek do Wrocławia i Pragi
– Bardzo się cieszymy, że dzięki dołączeniu firmy Kamil Koç do rodziny FlixMobility będziemy mogli rozpocząć nową erę na tureckim rynku mobilności – łącząc innowacyjność, wysokie standardy bezpieczeństwa i jakości z lokalnym know-how i wieloletnim doświadczeniem – komentuje Jochen Engert, dyrektor generalny i założyciel FlixBusa – W pierwszym etapie integracji skupimy się na maksymalizacji zadowolenia pasażerów poprzez rozszerzenie oferty i optymalizację rozkładów jazdy – bazując na naszych zaawansowanych narzędziach i algorytmach analizy danych.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Właściciel Flixbusa wchodzi na rynek samochodowy. Rusza FlixCar
Od startupu do międzynarodowego gracza
Założony w 2013 r. po deregulacji rynku autobusów w Niemczech, FlixBus szybko stworzył największą w Europie siatkę połączeń międzymiastowych, będąc obecnie liderem rynkowym m.in. w Niemczech, Włoszech, Francji, krajach Beneluksu i Polsce. W ciągu niespełna sześciu lat firma stworzyła ponad 10 000 miejsc pracy w branży, a tylko w 2018 roku z jej usług skorzystało 45 milionów pasażerów w całej Europie i Stanach Zjednoczonych. W kolejnych miesiącach spółka FlixMobility zapowiada dalszą ekspansję w Azji oraz Ameryce Południowej, a w przyszłym roku wprowadzenie nowej usługi carpoolingu pod marką FlixCar.