Po zawojowaniu azjatyckiego rynku, notowana na giełdzie grupa Alibaba rozpoczęła podbój. Chińska spółka posiada już swoje oddziały w Niemczech i Holandii. Ostatnio „Komputer Świat" poinformował o dalszym planach Alibaby. Z wypowiedzi Li Zhang wynika, że w 2017 r. gigant z branży e-commerce otworzy pierwsze biuro w Polsce.
Alibaba jest właścicielem kluczowych dla branży B2B i B2C platform sprzedażowych. Dzięki serwisowi Alibaba.com, który w kwietniu br. został okrzyknięty największą platformą sprzedażową na świecie, europejscy przedsiębiorcy uzyskali dostęp do produktów z Chin. Ogromnym sukcesem okazał się również serwis AliExpress, z którego korzystają klienci indywidualni na całym świecie. Strona jest dostępna również w polskiej wersji językowej.
Przeczytaj również: Wyższe pensje w polskim Amazonie. Od września stawki wzrosną o 1 – 2 zł
W serwisie zaopatruje się wielu łowców okazji z Polski, jednak marka AliExpress nie jest jeszcze powszechnie rozpoznawalna wśród naszych rodaków. Ta sytuacja może ulec zmianie dzięki oficjalnym inwestycjom grupy w Polsce. Na razie prym na polskim rynku sprzedaży internetowej wiedzie należące do Naspersa Allegro. Nie jest jednak wielką tajemnicą, że platforma może zmienić właściciela. Tym bardziej, że polskim rynkiem prawdopodobnie jest zainteresowany również inny gigant z branży e-commerce – Amazon. Już teraz spółka posiada centra logistyczne w Polsce, jednak klienci z naszego kraju w dalszym ciągu muszą korzystać z angielskich i niemieckich wersji językowych e-sklepu.
W I kwartale 2016 r. grupa Alibaba zarobiła 3,7 mld dolarów. Jej przychody są większe o blisko połowę, w porównaniu z analogicznym okresem rok temu – podsumowuje Antyweb.
Źródło: komputerswiat.pl, antyweb.pl