Przypomnijmy, że w środę klienci, którzy chcieli wejść na stronę internetową banku, lub skorzystać z dedykowanej aplikacji zobaczyli komunikat mówiący o błędzie. Według informacji, które pojawiały się w mediach społecznościowch, kłopoty były także przy próbie skorzystania z bankomatu.
Wieczorem przedstawiciele PKO Banku Polskiego poinformowali o zakończeniu awarii. Wyjaśnili, że kłopoty nie były ich winą, gdyż zerwane zostały światlowody. Sprawę potencjalnego cyberataku badają organy państwa.
- Informujemy, że utrudnienia zostały usunięte. Od godziny 16.30 przywrócony został pełen dostęp do usług bankowości elektronicznej iPKO, od godz. 19.00 również do bankowości mobilnej IKO. Karty działały bez utrudnień. Wszystkie przelewy przychodzące zostały zaksięgowane. Problemy były spowodowane przez niezależną od nas usterkę techniczną, przecięcie światłowodów zapewniających komunikację. O incydencie poinformowano odpowiednie organy państwowe. Z uwagi na niedogodności, zdecydowaliśmy o zwolnieniu Klientów korzystających z iPKO, Inteligo i IKO z opłat za przelewy natychmiastowe od dziś, od godz. 18.00 do poniedziałku, 29.10.2018 do końca dnia. Za wszystkie utrudnienia przepraszamy - informuje PKO BP w specjalnym komunikacie.