Do włamania doszło między 17 a 19 kwietnia. Jednak firma Sony przez kilka dni milczała. Po prostu wyłączyła usługę PlayStation Network, na której gracze mogą m.in. kupować gry, a także komunikować się między sobą. Jak można się zabezpieczyć przed ewentualną kradzieżą?
- Zachęcamy użytkowników do zachowania czujności, sprawdzania wyciągów z konta i do monitorowania raportów kredytowych - mówi "Super Expressowi" Maciej Kmiołek, dyrektor ds. marketingu Sony Computer Entertainment Polska.
Patrz też: Twój iPhone i iPad CIĘ ŚLEDZĄ - jak wyciągnąć te dane z pliku consolidated.db i jak pokazać je na mapie, czyli co wie o tobie twój iPhone
- Dodatkowo, jeśli ktoś używa tej samej nazwy użytkownika lub hasła do swojego konta PlayStation Network lub usługi Qriocity w innych niezależnych usługach lub rachunkach, zalecamy, aby je zmienić. Zachęcamy do zwrócenia szczególnej uwagi na e-maile, telefony lub inne formy komunikacji, które proszą o podanie osobistych lub poufnych informacji.
Sony nigdy nie skontaktuje się z użytkownikiem poprzez e-mail czy w jakikolwiek inny sposób z prośbą o podanie numeru karty kredytowej czy innych danych osobowych.
Nie wiadomo na razie, kiedy usługa PlayStation Network zostanie przywrócona. Nie udało się też dotąd zidentyfikować sprawców zamieszania.