Reklamy na Messengerze
Masz zamiar zaktualizować aplikację Messenger na swoim telefonie? Poważnie się zastanów. Po fazie tegorocznych testów w Australii i Tajlandii, Facebook zamierza w popularnym komunikatorze wyświetlać reklamy przerywające konwersację.
Zobacz również: Google ukradło projekt profesorowi Uniwersytetu Jagiellońskiego?
Reklamy, choć oznaczone, mogą być mylnie odbierane przez użytkowników Messengera, jako treści wysyłane przez znajomych z Facebooka. A jak wiadomo każde kliknięcie w reklamę to dodatkowy dochód technologicznego giganta.
Dobór reklam ma być dokonywany przez ten sam algorytm, który wyświetla je w serwisie Facebooka. Każdy będzie widział tylko reklamy kierowane do niego – rozmówca może więc zobaczyć zupełnie inne ogłoszenie, lub nawet wcale nie widzieć reklamy w konwersacji.
Messenger w ostatnim czasie przeszedł spore zmiany. Wprowadzono m.in. funkcję "Twój dzień", który jest zwykłą kopią innej popularnej apki - Snapchat. Ponadto sam Facebook przymierza się do wprowadzenia płatnych treści. Jak pisaliśmy na Superbiz.pl przed miesiącem, prawdopodobnie za dostęp do wybranych artykułów na Facebooku trzeba będzie płacić już w październiku.
Źródło: spiedersweb.pl