W skali globalnej w pierwszym kwartale 2018 roku sprzedano 334,3 mln smartfonów, to o 2,9 procent mniej niż rok wcześniej. To już kolejny kwartał ze spadkiem poziomu sprzedaży. Tymczasem w Polsce popyt na „inteligentne telefony" nadal jest spory i regularnie rośnie. Jednak także w naszym kraju miniony kwartał był dosyć nietypowy. Aż dwie z czterech dużych sieci komórkowych zanotowały spadki sprzedaży telefonów.
Czytaj również: Polacy coraz chętniej wynajmują sprzęt elektroniczny
Jak podaje „Rzeczpospolita" zauważalny jest trend spadku sprzedaży poprzez sklepy operatorów. W sieci Play wpływy ze sprzedaży telefonów obniżyły się o 4,3 procent. Podobne zjawisko zauważalne jest w całej Europie Zachodniej, a także w mniejszym stopniu w Europie Środkowo-Wchodniej.
Według danych IDC największy spadek zaliczył Samsung, jego sprzedaż zmalała aż o blisko 2,5 procent względem poprzedniego roku. Wzrost zanotowały Apple (2,8%) oraz Huawei (13,8%). Rekordowo dużo urządzeń sprzedał chiński producent Xiaomi, jego sprzedaż urosła aż o ponad 87 procent.
Zobacz również: Trzy technologie, które zdefiniują przyszłość podróży
Spadek sprzedaży smatfonów może wynikać z małych różnic w nowych modelach względem starych. Kolejne modele telefonów są podobne do poprzedników. Dodatkowo badania GfK o firmy Clue pokazują, że użytkownicy coraz bardziej cenią sobie chwilę „offline". Również w Polsce zauważalny jest „technoprzesyt", choć nie przekłada się to jeszcze na poziom rynku smartfonów.
Źródło: Rzeczpospolita