Pracownicy Google ręcznie pozycjonują niektóre strony
Maciej Gajewski / CHIP.pl
2010-07-17
11:58
Mechanizm, dzięki któremu witryny są pozycjonowane w wynikach wyszukiwania Google’a, wydaje się być automatyczny. Jak się okazuje, często są one jednak poprawiane „ręcznie”. Marissa Ann Mayer, wiceprezes Google’a, przyznała na łamach Financial Times, że o pozycji stron w wynikach wyszukiwania decydują nie tylko automaty, ale również pracownicy koncernu. Jak twierdzi, ma to jednak zastosowanie.
Jeżeli jakaś witryna o bardzo wysokim PageRank wkracza w nowy segment (przykładowo, otwiera serwis o zdrowym odżywianiu się), to z automatu spycha wszystkie inne, bardziej wyspecjalizowane wyniki na dalszy plan. I właśnie to zjawisko wymaga ręcznej ingerencji. Jak twierdzi Mayer, promowane są te witryny, które prezentują określone treści najszybciej i oferują użytkownikom najwyższą jakość.
Polecamy również na Chip.pl: Eksploruj Księżyc w Google Earth