Mastercard

i

Autor: materiały prasowe Mastercard

The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways do otwierania kont online

2020-02-05 19:29

W ramach strategicznej współpracy, The Heart i Mastercard uruchomili spółkę Digital Gateways oferującą cyfrowy onboarding klientów. Platforma udostępnia gotowe rozwiązanie m.in. dla instytucji finansowych, które mogą pozyskać klienta bez konieczności fizycznej wizyty w oddziale. Wykorzystuje technologię dostarczaną przez Autenti oraz Identt.

Digital Gateways to jedno z niewielu dostępnych na polskim rynku rozwiązań, które umożliwia jednocześnie cyfrową i bezpieczną weryfikację tożsamości klienta oraz elektroniczny podpis dokumentów. To narzędzie typu „plug&play”, które można łatwo zintegrować z infrastrukturą banku, ubezpieczyciela czy dowolnej instytucji finansowej - czytamy w komunikacie prasowym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ: Testuj najnowsze urządzenia Xiaomi i podróżuj po świecie

- Platforma Digital Gateways to nasza odpowiedź na złożony i czasochłonny proces pozyskiwania klientów, wysokie koszty i zmieniające się regulacje. Technologia zapewnia bezpieczną i zgodną z prawem weryfikację klienta, któremu otwieramy drzwi do cyfrowego świata. Merytoryczne i technologiczne wsparcie Mastercard przy budowaniu tej spółki umożliwiło nam stworzenie rozwiązania łatwego do wdrożenia w różnorodne systemy - mówi Maciej Marszałek, Managing Partner The Heart, zarządzający powstawaniem nowych spółek technologicznych (z ang. venture building).

- Venture Building, czyli tworzenie zwinnych startupów rozwiązujących wspólne wyzwania rynkowe to aktywność, którą rozpoczęliśmy z The Heart ponad rok temu z przekonaniem, że ten format działania najlepiej odpowiada potrzebom naszych partnerów. Wdrożenie Digital Gateways w Credit Agricole Bank pokazuje, że był to słuszny ruch. Kolejne projekty, które są już na etapie zaawansowanych przygotowań upewniają nas w przekonaniu, że myli się tylko ten, kto nie próbuje, a konkretne rozwiązania ważnych wyzwań integrują środowisko i dają doskonałe rezultaty biznesowe – mówi Aleksander Naganowski, Dyrektor ds. Rozwoju Rozwiązań Cyfrowych w polskim oddziale Mastercard Europe.

Mastercard

i

Autor: materiały prasowe

Pierwsze wdrożenie
Nowe rozwiązanie działa w modelu „white label” i jako pierwsze zostało wdrożone w Credit Agricole w dedykowanej aplikacji „CA24 Otwórz Konto” służącej do zakładania rachunku osobistego.

SPRAWDŹ TEŻ: Kolonia, Dubaj i nie tylko. Polska firma podbija rynki międzynarodowe

- Proces w pełni zdalnego otwarcia konta w naszym banku to odpowiedź na potrzeby klientów i kolejny krok w rozwoju naszej bankowości elektronicznej. Już od pierwszych dni aplikacja cieszy się dużym zainteresowaniem, a ze względu na dostępność i pełną samoobsługę coraz więcej klientów decyduje się na założenie konta przez aplikację. Do tej pory zrobiło to już kilka tysięcy klientów. Cały proces trwa nie dłużej niż 15 minut, a docelowo planujemy zintegrować tę funkcję z naszą aplikacją mobilną - komentuje Anna Grechowicz-Dorosz, Head of Innovation Lab Credit Agricole Bank Polska.

Szybki onboarding klienta
Dzięki integracji technologii umożliwiających cyfrowy onboarding klienta, Digital Gateways oferuje usługę, którą można połączyć z istniejącymi systemami. W zależności od potrzeb danej organizacji, istnieje możliwość wprowadzenia dedykowanych modyfikacji. To gotowe i kompleksowe rozwiązanie przede wszystkim skierowane do banków, które chcą pozyskiwać więcej klientów online.

Onboarding klienta z wykorzystaniem Digital Gateways składa się z dwóch kroków. Pierwszy to weryfikacja klienta na podstawie udostępnionych przez niego danych osobowych, zdjęć dokumentu oraz informacji zapisanych w bankowych bazach danych. System ocenia, czy wprowadzone dane są prawidłowe i na tej podstawie decyduje czy użytkownik aplikacji może stać się klientem. Po pomyślnej weryfikacji następuje sfinalizowanie umowy z wykorzystaniem elektronicznego podpisu dokumentów. Ten krok zapewnia, że osoba po pomyślnym przejściu całego proces zdalnego zakładania konta, może od razu skorzystać z usług lub produktów banku. Weryfikacja klienta opiera się o technologię dostarczaną przez Identt. Elektroniczne podpisanie dokumentów zapewnia Autenti.

Spółka zbudowana przez The Heart jest dedykowana w pierwszej kolejności bankom, ale jej wdrożenie sprawdzi się również w innych branżach. Digital Gateways może zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie wymagana jest weryfikacja klienta na podstawie dokumentu oraz zdalne podpisanie umowy, m.in. ubezpieczenia, fintech, e-commerce, dostawcy usług detalicznych (energia, gaz, firmy kurierskie, itp.) czy carsharing.

Najnowsze