SZPICZAK

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Bertalan Nemeth, Prezes ISPOR Hungary Chapter/Syreon Research Institute, Węgry

10. urodziny firmy Celgene w Europie Środkowo-Wschodniej

2018-06-19 11:32

Za nami konferencjia CEE Health Innowation Forum, zorganizowana w Warszawie z okazji 10-lecia działalności firmy Celgene w Europie Środkowo-Wschodniej. Była to okazja dla ekspertów z całego regionu do rozmów o innowacjach w medycynie, zwłaszcza w chorobach nowotworowych. Dyskutowali m.in. o barierach i zachętach dla innowacyjnych produktów leczniczych, ich promocji oraz dużym wyzwaniu, jakim jest ustalanie ich ceny.

Założona w 1986 r. w New Jersey w USA, od dziesięciu lat jest obecna również w Centralnej i Wschodniej Europie. Firma farmaceutyczna Celgene to jedna z najnowocześniejszych firm biotechnologicznych na świecie, której celem jest poszukiwanie, badanie i wdrażanie innowacyjnych terapii, dotyczących głównie chorób, jakie dziś występują coraz powszechniej. A są to przede wszystkim nowotwory i schorzenia o podłożu immunologicznym. Priorytetem dla firmy są takie projekty badawczo-rozwojowe, dzięki którym byłoby możliwe spowodowanie, że choroby, uznane do tej pory za śmiertelne, stałyby się chorobami przewlekłymi.

I, dzięki nowoczesnym lekom, opracowanym w laboratoriach firmy, to się już dzieje, co widać na przykładzie nowotworów krwi, zwłaszcza szpiczaka mnogiego, białaczek czy chłoniaków nieziarniczych. A nowe obiecujące leki w innych obszarach terapeutycznych są w trakcie badań klinicznych.

Ten postęp w terapii, określany przez ekspertów wręcz jako rewolucja, nie oznacza jednak, że wszyscy pacjenci, w każdym kraju, mają równy dostęp do innowacyjnych leków. O dostępie decyduje refundacja, a ta zależy obarczona jest wieloma ograniczeniami, o czym doskonale wiedzą polscy chorzy.

O innowacji w medycynie, zwłaszcza w chorobach nowotworowych, o różnych aspektach HTA, o tym, jakie są bariery i zachęty dla innowacyjnych produktów leczniczych, jak promować innowacje i zachęcać firmy do inwestycji na rynkach lokalnych, i w końcu o tym, jak dużym wyzwaniem jest ustalanie ceny dla produktu innowacyjnego, mówili eksperci z Europy Środkowo-Wschodniej podczas konferencji CEE Health Innowation Forum, zorganizowanej w Warszawie z okazji 10-lecia działalności firmy Celgene w Europie Środkowo-Wschodniej.

Firma na każdym etapie swojej działalności kieruje się dewizą, że pacjent jest najważniejszy. Dlatego też współpracuje z organizacjami, stowarzyszeniami pacjenckimi, m.in. partnerując im przy okazji organizowania społecznych kampanii edukacyjnych – nie tylko dla pacjentów, ale i dla lekarzy. Taką kampanią jest w Polsce m.in. kampania „Wczesna diagnostyka szpiczaka plazmocytowego”.

 


Źródło: Celgene

SZPICZAK

i

Autor: MATERIAŁY PRASOWE Roman Sadżuga – Prezes Polskiego Stowarzyszenia Pomocy Chorym na Szpiczaka- odbiera nagrodę od Joanny Tomczak-Hałaburdy, General Manager, Celgene Sp. z o.o. i Tuomo Patsi, President Worldwide Markets Hematology & Oncology, Celgene

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze